    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Euronet] ciekawostka
    Date: Mon, 31 May 2010 03:00:59 -0500

    Filip wrote:
    > Dziś z rana miałem chwilę wolną na zabawy z bankami i taki jest efekt:
    >
    > 22/05 wypłaciłem kartą 1500 PLN z bankomatu Euronetu. Założyła się
    > blokada na koncie i wszystko w porządku. Dziś loguję się do banku,
    > blokady nie ma, środków nie pobrano z konta.

    No to co.
    1500 zł wypłaciłeś i nawet jeśli jeszcze sa na twoim koncie to już nie
    są twoje. Więc nie ruszaj.

    > Telefon do banku, grzeczny konsultant wyjaśnił, że blokada wygasła.

    Blokada nie jest obowiązkowym elementem transakcji i w ogóle jej nie
    musi być.

    > Na
    > moje pytanie co dalej, pan potwierdził, że jeśli kiedyś przyjdzie
    > obciążenie od Euronetu, to oni obciążą konto i jeśli skutkiem będzie
    > debet niedopuszczalny to i tak reklamacja nie przysługuje, bo moim
    > obowiązkiem jest zapewnić środki

    dobrze ci wytłumaczył.

    (ciekaw jestem, czy gdybym wypłacał
    > 20000 to też bym musiał takie środki trzymać na koncie bieżącym).

    oczywiście.
    Twoim zadaniem jest pilnowanie rzeczywistego salda na rachunku.
    To nie jest zadanie banku.
    Jeśli wypłacisz ponad to co masz, będziesz miał ujemne saldo.
    Tłumaczenie, że bank pozwolił jest bez sensu, bo nic banku do
    "zabraniania" wypłacania nie zobowiązuje.

    > Następnie zasugerował złożenie reklamacji w Euronecie.
    Głupie. Po co?

    > Słowem nikt ode mnie nie chce pieniędzy, ale jak sobie przypomni o ich
    > pobraniu to moja odpowiedzialność żeby w wybranym przez banki momencie
    > środki były na koncie (obciążenie pewnie przyjdzie "znienacka").

    Oczywiście.

    > Blokady
    > na poczet czegoś takiego w koncie sam nie mogę założyć.

    Załóż sobie w głowie, albo na kartce, skoro bank takiego narzędzia nie
    dostarcza.