    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fałszywy kredyt
    Date: 05 Oct 2002 03:11:32 +0200

    "Maciek" <g...@w...pl> writes:

    > Kilka miesięcy temu skradziono mi dokumenty. Sprawę zgosiłem do
    > prokuratury-po 2 miesiącach śledztwa umożono ją. aktualnie ktoś korzystając
    > ze skradzionych mi dokumentów żyrował kredyt, który oczywiście nie jest
    > spłacany. bank domaga się od mnie spłaty kredytu. jak postępować?

    Najpierw napisalbym do banku pismo z wyjasnieniem, ze zadnego
    kredytu nie zyrowalem, i z prosba o przedstawienie przez bank
    dokumentow, ze jest inaczej (zawsze dobrze zapoznac sie z dokumentami,
    czasem mozna czegos nie pamietac itp).

    Dobrze miec potwierdzenie przyjecia na kopii (z data, (imieniem i nazwiskiem
    oraz) podpisem przyjmujacego i/lub z pieczatka "wplynelo").

    Gdyby bank jednak przedstawil jakies dokumenty, zakwestionowalbym
    pisemnie ich podpisanie (podobnie dobrze miec potwierdzenie).

    Potem juz by nic nie bylo, bo bank wie, ze jak ma falszywe podpisy
    zyrantow i kredytobiorcy, to sprawa jest stracona. Ale gdyby bank jednak
    sie uparl, to jedyne co moze zrobic, to skierowac sprawe do sądu
    - nie wydaje mi sie jednak, by byl w stanie cokolwiek sensownego
    udowodnic, a sądy nie sa niczym strasznym.

    Pamietaj, ze sam dowod osobisty nie moze zawrzec umowy, i jest ona
    niewazna nawet, jesli nie zglosiles kradziezy (bo np. ktos wykorzystal
    dokument i nastepnie go oddal). Mozliwe, ze bank moglby w takim
    przypadku dochodzic odszkodowania, ale to takze malo realne,
    chyba ze bylby w stanie udowodnic dzialanie w zlej wierze.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator