  • Data: 2009-02-18 01:26:46
    Temat: Re: Filozoficzne postawy krachu
    Od: "seven.zark.seven" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > chyba podszedles do tego ze zlej strony - rozwoj techonologii ma inne
    > podstawy - tworzymy narzadzia, co raz doskonalsze, co raz szybciej tworzace
    > nowe, lepsze narzedzia; to jest motorem rozwoju i ma to niewiele wspolnego z
    > mentalnym swiatem; po prostu co raz szybciej potrafimy tworzyc nowe i jedyne
    > co moze to powstrzymac to brak budulca - nie checi, popytu czy techologii;
    > rozwoju nie da sie cofnac, nie da sie zatrzymac; mozna go tylko spowolnic...
    >
    > pozdrawiam
    > Artur

    A ja przyznam Pesterowi po części rację (tym razem tak wyszło). Złapałem jego
    myśl, oczywiście czynniki ekonomiczne i lepsze narzędzia to prawda i Pester
    przecież nie mówi że tak nie jest, ale dodaje od siebie kolejny apsekt.
    Doszliśmy w tym rozwoju cywilizacyjnym do pewnej (w niektórych obszarach) masy
    krytycznej. Cykl zycia produktu ulega skróceniu. Weźmy taki aparat
    fotograficzny. Kiedyś rynek wyczekiwał na nowy model, obecnie wiadomo, że na
    rynku pojawiło się już (kilku) następców modelu, który kupowaliśmy. Albo
    telefony komórkowe Nokia. Ile było modeli w czasach 5110 i 6110. A dzisiaj ile
    modeli Nokii równolegle jest w sprzedaży. Ile informacji trzeba zatem
    przetrawić, żeby wybrać sobie model odpowiadający. Pojawia się uczucie
    przesycenia, a może przemęczenia (uwagi), a może zobojętnienia. Może nie warto
    tracic tego czasu na kupowanie nowszych modeli. Spece od fotografii od jakiegoś
    czasu doradzają - nie zajmuj się testowaniem sprzętu, rób zdjęcia. I może w
    takim podejściu zaczyna się obojetnośc na zabiegi marketingowców, mających za
    zadanie przyspieszenie i dalszą intensyfikację sprzedaży.. Dochodzi do
    odreagowania tego co od jakiegoś czasu miało miejsce.. Ale czy to nie brzmi
    znajomo?

    zark7