    From: "Pester" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Filozoficzne postawy krachu
    Date: Wed, 18 Feb 2009 10:16:11 +0100

    > A ja przyznam Pesterowi po części rację (tym razem tak wyszło). Złapałem
    > jego
    > myśl, oczywiście czynniki ekonomiczne i lepsze narzędzia to prawda i
    > Pester
    > przecież nie mówi że tak nie jest, ale dodaje od siebie kolejny apsekt.
    > Doszliśmy w tym rozwoju cywilizacyjnym do pewnej (w niektórych obszarach)
    > masy
    > krytycznej. Cykl zycia produktu ulega skróceniu. Weźmy taki aparat
    > fotograficzny. Kiedyś rynek wyczekiwał na nowy model, obecnie wiadomo, że
    > na
> [...]

    No wlasnie. W roku 1986 procesory mialy szybkosc ok 4,7 khz, teraz milion
    razy wiecej - to nie moze isc w nieskonczonosc, natura tez ma swoje
    ograniczenia. Rozwoj wszystkiego nastepowal w tempie eksplozji bomby
    atomowej, jak nigdy dotad w historii. Jest normalne - ze przyszedl czas aby
    ZNORMALNIEC, przestac tak gnac, zastanowic sie nad sensem zycia i swiata,
    wiekszy nacisk poloyc na inne aspekty zycia.
    Niewykluczone ze kolejny postep jaki zacznie sie po XXV wieku dotyczyc
    bedzie jakichs zupelnie innych dziedzin, dotad nieznanych, nie zwiazanych z
    technika.
    Ja mysle ze ta przemiana juz sie dokonala w podswiaomosci zbiorowej, ale
    jeszcze nie jest artykulowana, jeszcze nie jest nawet zauwazona, opisana,
    brana pod uwage.
    Jak wiadomo motorem wszelkiem rozwoju i postepu we wszystkich dziedzinach
    techniki jest pieniadz. I wlasnie ten pieniedza teraz zaniemogl, zachorowal,
    nie wiadomo czy to tylko grypa, czy jakis rak, czy jeszcze cos gorszego.
    Tak wiec jesli motor rozwoju jest chory - wszystko musi sie zatrzymac. Caly
    rozwoj swiata musi przystopowac.
    Odetchnac. Odpoczac. Nie wiadomo, czy na krotko, czy na dluzej, czy na
    zawsze juz...

    Pester