    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Frankowicze
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <608ffebc$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1r3nm73129m4r$.1y4acoarv042.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <wqk33bkeo6ff$.1mvqrm592km6s.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    Date: Wed, 5 May 2021 11:17:55 +0200

    On Wed, 05 May 2021 00:03:18 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Widoczna, widoczna, a ile na to postawiles?
    Bo po fakcie, to latwo byc ekspertem :-)

    > No tak, teraz wszyscy widzą, że w tym szczególnym roku 2007 była bańka
    > (fakt - o tym, że waluty muszą odbić mówiło się dość powszechnie).

    Ale o ile odbic? Bo nawet przy 20% by sie oplacalo.

    > Ale kredyty walutowe to nie jest tylko rok 2007. Tak to już jest, że
    > funkcje mają swoje ekstrema.

    No i ci co brali wczesniej moga byc zadowoleni.
    A ostatni pechowcy ... czy nie w polowie 2008 brali ?

    Socjalizm. Jakos tak wszystkie "kamienice" byly prywatne, i wlasciel z
    wynajmu zyl. I narzekal na spadek czynszow (patrz Lalka).
    U nas przyszedl niedoszly komunizm i zabral.

    No - przed wojna to bloki mieszkalne stawial Bierut. Spoldzielcze.
    Hitlerowcy u siebie tez cos chyba stawiali.

    Gdzies na to sie naklada wojna, zniszczenia i "głód mieszkaniowy",
    ktory jak nie wystepuje, to czynsze sa nizsze.
    I np jakosc tych budynkow - beda staly 100 lat, czy 30 ...

    > Oba rozwiązania mają znane wady i zalety, i oba są stosowane zarówno na
    > Zachodzie, jak i u nas. Kredyty hipoteczne, wbrew pozorom, wcale nie są
    > rodzimym wynalazkiem.

    Tudziez "condo" czyli prywatne mieszkanie we wspolnym bloku.

    Oraz np "ci wredni spekulanci kupuja mieszkania, wynajmuja na krotko
    turystom, przez co zwyklych ludzi nie stac na mieszkanie"

    J.