  • Data: 2019-10-04 14:12:22
    Temat: Re: Frankowicze odnośnie kredytów denominowanych
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 4 października 2019 13:57:03 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]
    franków pożyczono. Więc kredyt frankowy.

    > To jeszcze raz. TSUE nie zajęło się denominowanym (jeszcze) a już ogólne
    > wytyczne mają do niego zastosowanie. Czyli jeśli sąd uzna że nie było
    > franków więc denominacja narusza interes konsumenta może denominację
    > wykreślić lub unieważnić umowę.

    Nie uzna, bo były.
    O to już możemy się założyć o browara - ale jeszcze długo przyjdzie poczekać na
    rozstrzygnięcie.

    O potencjalnej - i raczej fantastycznej - możliwości unieważnienia takiej umowy już
    pisałem.

    Zastanawia mnie jednak wciąż to, który pomysł był najpierw - indeksowane czy
    denominowane. Oba przekrętem były, ale w indeksowanych banki się głupio podłożyły,
    zaś w denominowanych udało im się niemal całe ryzyko przerzucić na klienta - który w
    zamian dostał kredyt, na który go nie stać - więc i tutaj ryzyko może rykoszetem do
    banku wrócić.