eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiFrankowicze vs Bank MILLENNIUM Żeby banksterka nie myślała że sprawa PRZYCICHŁA ;-)Re: Frankowicze vs Bank MILLENNIUM Żeby banksterka nie myślała że sprawa PRZYCICHŁA ;-)
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Frankowicze vs Bank MILLENNIUM Żeby banksterka nie myślała że sprawa
    PRZYCICHŁA ;-)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <618bc9b9$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <618d0d8e$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <c...@g...com>
    <6190fd08$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    Date: Tue, 16 Nov 2021 12:16:52 +0100

    On Mon, 15 Nov 2021 12:43:35 -0800 (PST), ptoki wrote:

    > Tyle to i ja wiem.

    > I do tego wlasnie pije. Stowe razy 36mln krasc sie oplaca?
    > Moze trzeba zrobic zeby sie nie oplacalo?
    >
    > Moze dowalac konkretnie aby odstraszyc od takich systemowych akcji?
    > Moze jakis inny mechanizm?

    No to widzisz:
    -jeden mechanizm jest - UOKiK moze kare nalozyc, tylko jeden obywatel
    musi pismo napisac.

    -jest i drugi, ze klient moze przestac korzystac, i jeszcze
    antyreklame zrobi w internecie, i strat bedzie wiecej niz tego zysku.

    > Ja tez moge nieosobiscie pilnowac swojego dzieciaka a za zbita szybe
    > zaplace. Albo pojde siedziec jak dzieciak terrorysta i ktos wymysli
    > ze go tak wychowalem.
    > Czemu prezes ma miec lepiej?

    Wszystkich pracownikow jeden prezes nie upilnuje.
    Ale za szkody bank zaplaci ... bank, nie prezes.

    > Tyle to wiedzieli. Ale ze im bank bedzie dyktowal kurs z sufitu i
    > nie pozwoli waluty w zebach przyniesc to juz nie wiem czy
    > oczekiwali.

    Ze bedzie splata w zlotowkach to wiedzieli. Po kursie z tabeli banku -
    to tez wiedzieli, bo w umowie zapisane.

    Moze nie calkiem wiedzieli, ze splacac w walucie sie nie da ... no ale
    Sejm poprawil.

    A banki zaczely w tabeli wpisywac kurs do splaty kredytow - i jak ktos
    zorientowany, to niech napisze czy on byl lepszy czy gorszy niz
    "normalny".

    Bo bank stale waluty wymienia, to mozna bylo przypuszczac, ze kursy ma
    rynkowe/"konkurencyjne".

    Tylko uwaga na Getin - spread na euro i $ 10% - zauwazyli, ze klienci
    i tak u nich nie wymieniaja, to co sie maja ogranicza?
    Ale na CHF jakies 3% ... ciekawe - specjalnie niski, zeby urzędom i
    sądom nie podpasc?

    Ale to sa drobne. A klienci placzą, bo frank dwa razy podrozal.

    > To samo z ujemnym liborem... Co nawiasem jest smieszne

    No coz - jedne banki sie nie zabezpieczyly ... to potem stosowaly
    ujemny, albo staraly sie narzucic zero,
    inne sie zabezpieczyly i mialy zastrzezenie w umowie ... to teraz jest
    podstawa to podwazania umowy, bo bank wykorzystal swoja silniejsza
    pozycje :-)

    > bo jak ktos pracowal w szwajcarii i franki mial i chcialby w
    > okienku wplacic to sie swego czasu nie dalo. A fanboje bankowi
    > mowili ze trza brac kredyt w walucie gdzie sie zarabia...

    Doplacilbys te 2%, ale domu by ci nie zabierali :-)

    Przy czym:
    -kredyty walutowe dla przedsiebiorstw w walutach byly czyms normalnym,
    splacane tez w walutach ... na pewno prywatna osoba nie mogla takiego
    kredytu wziac?

    -Millenium sie chwalil, ze u nich mozna bylo splacac w walucie, wiec
    odpada zarzut kursu z tabeli ... a moze nie odpada ...

    -sporo tych kredytow to zlotowkowe indeksowane, a wtedy rata w walucie
    nie wydaje sie juz taka oczywista.
    ale z drugiej strony, to wtedy wydaje mi sie dziwne indeksowanie
    kursem skupu walut przy wyplacie, a sprzedazy przy splacie :)

    J.