eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwFundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc › Re: Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc
  • Data: 2011-02-28 18:10:34
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 17:16:24 +0100, Artur napisał(a):

    > Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No tak, tyle że zastanawiam się na ile owe ruchy w Afryce moga mieć wpływ na
    > inne kraje, dalekie mimo wszystko od wydarzeń, a jednoczesnie stabilne
    > politycznie, jak Turcja i Indie. Zaskakuje mnie wpływ, o ile faktycnzie
    > można o nim mówić, na cały "region" gospodarek uznawanych za przyszłościowe.

    Osobiście w zeszłym roku sądziłem, że Chiny i Indie są przereklamowane a
    rynki naprawdę wschodzące są w Afryce. Niestety (przynajmniej dla mnie
    niestety) trochę się to skomplikowało.
    Jakiś pomiar wpływu rewolucji w Afryce np. na Chiny lub Indie (oba kraje w
    końcu tam mocno inwestują) jest prawie niemożliwy do wykonania ze względu
    na brak danych.
    Z tych dówch krajów, najbardziej zagrożone rozruchami wydają się Indie,
    gdzie nawet niedawno były jakieś zamieszki. Oczywiście na innym tle niż w
    Afryce ale kto wie, czy tamtejsze "plemienne" antagonizmy się nie uaktywnią
    po wpływem właśnie Afryki.

    Pozostaje Ci Brazylia, Rosja i może Turcja lub RPA. Jeśli już bym musiał
    znaleźć coś wśród emerging markets stawiałbym na Rosję ( drożejąca ropa i
    surowce).
    Powinieneś może, na przekór popularnym opiniom, zastanowić się nad
    "bezpieczeństwem": Europa, Japonia i USA (niekoniecznie w tej
    kolejności;).