  • Data: 2003-02-18 09:29:47
    Temat: Re: Fundusze obligacji
    Od: <M...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Feb 2003, Wojciech Apel wrote:

    > Jaki jest mechanizm obserwowalnego od miesiaca zjawiska, ze ceny jednostki
    > funduszy obligacji praktycznie stoją w miejscu.
    >
    > W.

    Witam.
    Fundusze obligacji zarabiały głównie na spadkach stóp % [kupowały
    obligacje o stałym oprocentowaniu, a jak stopy spadly do sprzedawali je po
    np120% wartości(w zależności oczywiście od spadku stóp)] - w ten sposób
    wykazując rewelacyjne wyniki.
    Teraz stopy tak nie spadają - więc nie mają zbyt dużych zysków - prowizję
    za prowadzenie też muszą wziąść. Dodatkowym elementem powodującym ich
    zmniejszony przychód jest to, że to są fundusze otwarte (każdy może kupić
    i sprzedać w dowolnym momencie)
    Mam nadzieję, że choć troszkę wyjaśniłem.
    Maciek