  • Data: 2011-05-14 20:01:01
    Temat: Re: Fundusze vs WIG
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 14 May 2011 21:34:37 +0200, skippy napisał(a):

    > własnie że są
    > gdyby nie były zarządzane aktywnie, to by dały zwrot taki sam jak WIG
    > "minus" prowizje, spready, koszta itp sprawy
    > może własnie o to chodzi?

    > bo jak nie o to, to mam wytłumaczenie tylko nie widzę szansy sprawdzenia czy
    > stąd wynika różnica.
    >
    > jak uważasz że jednak zwrot jest mniejszy niż WIG minus ww koszta, to
    > wyjaśnię dlaczego uważam że aktywnie.

    Wyjaśnienie napisałem akapit dalej. Jeśli kupisz indeks za 70 zł i
    obligacji za 30zł to twój portfel będzie sie zachowaywał jak WIG ale z
    mniejszą zmiennością. Tak samo jak wartości j. uczetsnictwa.

    > sensownej.
    > dobre.
    > tylko co pod tym rozumiesz?

    To samo co w kolejnym zdaniu: kupowanie i sprzedawanie zgodnie z przyjętą
    strategią czy wiedzą zarządzającego.

    > nie wiem co rozumiesz przez zarządzanie, pewnie chodzi Ci o zwrot kasy dla
    > kupujacych kupony w fundzie.

    Zarządzanie czyli kupowanie i sprzedawanie akcji zgodnie z jakąś tam wiedzą
    czy strategią, choćby miała to być strategia polegająca na rzucaniu
    strzałkami.

    > no więc dowolny fundusz ma podstawowy interes w zarabianiu pieniedzy dla
    > siebie samego
    > podobnie bank, prywatna firma, itp sprawy
    >
    > prawdopodobnie nie pisałes tu o tym.
    >
    > w sumie nie wiem co Cię zaskoczyło i dlaczego myślisz, że inne prywatne
    > fundy sie mogą zachowywać inaczej.
    >
    > nie będą
    > bo to jest niemozliwe z natury rzeczy
    >
    > każde grabie grabią do siebie
    > od siebie tylko grabią chore grabie

    Wiem że piszę oczywistą oczywistość, ale wnerwia mnie, że marketingowcy od
    funduszy wmawiają nam, ze AKTYWNIE zarządzają. Jedyne o co musi się martwić
    zarządzający, to gwałtowny odpływ gotówki w czasie bessy. Wtedy musi
    spieniężyć trochę papierów ale zgodnie z moim wskaźnikiem spienięża je
    równo: tyle samo akcji i tyle samo obligacji a w dodatku zachowuje
    proporcje poszczególnych akcji, bo wskaźnik pokazuje, że w wartość
    jednostek wrasta i spada jednakowo w czasie cyklu koniunkturalnego.

    Nie wiem czy inne fundy zachowują się inaczej ale zainteresowałem się
    funduszami forexowymi i próbowałem porównać je do zwykłych funduszy a te z
    kolei do WIGU i tak jakoś poszło ;)
    W ogóle to chciałem przypatrzyć się szczegółowo dywersyfikacji. Na czym
    takowa polegałaby np. na FX?