eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiGIODO sprawdzi mBankRe: GIODO sprawdzi mBank
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: p...@o...eu
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: GIODO sprawdzi mBank
    Date: 13 Jan 2007 22:15:11 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 33
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <eo92u9$e2p$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1168722911 8330 213.180.130.18 (13 Jan 2007 21:15:11
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 13 Jan 2007 21:15:11 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 217.153.157.130, 192.168.243.49
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:405104
    [ ukryj nagłówki ]


    oto całość artykułu:

    Główny inspektor ochrony danych osobowych wszczął postępowanie, które ma
    wyjaśnić, czy łódzki mBank narusza ustawę o ochronie danych osobowych. Decyzja
    w tej sprawie zapadła po informacjach, że system komputerowy banku nie jest
    szczelny, przez co osoby postronne mogą zdobyć dane klientów. Do zastrzeżonych
    danych, m.in. adresu klienta i stanu jego konta, można było dotrzeć, klikając w
    specjalnie utworzony link.

    REKLAMA
    - Chcemy sprawdzić, czy bank ma odpowiednie zabezpieczenia chroniące dane
    osobowe i czy w systemie rzeczywiście istnieje luka. Jeśli tak jest, będziemy
    musieli zawiadomić prokuraturę - mówi Małgorzata Kałużyńska-Jasak, rzecznik
    głównego inspektora ochrony danych osobowych.

    Sprawa bezpieczeństwa kont w mBanku wypłynęła już we wrześniu 2005 roku.
    Okazało się wtedy, że z konta warszawskiego biznesmena Andrzeja K. "wyparowało"
    220 tys. zł. Dyspozycje przelania pieniędzy na inne konto zostały wydane przez
    mężczyznę o nieustalonych personaliach z telefonu komórkowego na kartę.

    Osiem miesięcy później z konta innego klienta łódzkiego mBanku zniknęło około
    400 tys. zł. Bank utrzymywał to w tajemnicy. - Zawinił człowiek, a nie system
    bankowy. Poszkodowanemu klientowi zrekompensowaliśmy stratę - tłumaczyła
    wówczas Magda Ossowska, rzeczniczka mBanku. Sprawą zajęła się łódzka
    prokuratura. Postępowanie nadal się toczy.

    - Usunęliśmy już nieprawidłowości, które umożliwiały dostęp do zastrzeżonych
    danych. Nasi klienci mogą być spokojni - zapewnia Ossowska.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1