  • Data: 2006-02-18 14:05:21
    Temat: Re: Gratulacje lobby bankowemu
    Od: "l.b" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ty to jakis niereformowalny jestes:))
    Piszesz sam o sprawach ktore chcesz negowac.. a zaraz poaze ci gdzie:

    > ręce mi opadają...
    > Ile w takiej sieci jest "budowania" a ile innej wartości?

    Znaczy sie jakiej wartosci? Kabel.. a kabel to wydobywa sie w lesie przy
    uzyciu samych rak -prawda? Do produkcji kabla/anten nie potrzeba zakladow
    (budownictwo) i calej kupy pozostalego asortymentu... ot popatrz kable i
    anteny rosna same w lesie...

    > taaa, a pewnie jak napiszę o rudzie uranu na przykłąd, to powiesz, że
    > reaktor trzeba zbudować...

    Albo np. rude zlota/platyny.. moze rudy diamentow...

    > chłopie, czytajże uważniej. Samochody!

    Oj, tak masz racje, dotujmy produkcje 10 miljonow samochodow za 200 000zl.
    na pewno znajdziemy nabywcow...wszak ludzie potrzebuja luksusowych
    samochodow ze skora i komora w srodku... o niczym inym nikt nie marzy jak o
    samochodzie za 200 000zl! Bedzie tam mieszkac - spac, myc sie, gotowac
    obiady... ach...ehhh i jeszcze raz ahh... wlasnie powinnienes dostac nobla z
    ekonomi... tylko luksusowe samochody dzwignia gospodarki.

    > jak to policzyłeś?

    Prosto: ile osob potrzebnych do wyprodukowania silnika, nadwozia ect. wiem
    zaraz napiszesz o stali z hut itp. tak tylko, ze stal z hut to maly procent
    do produkcji samochodu w porownaniu z wykorzystaniem stali w budownictwie.

    > Ulgi? A skąd oew ulgi się wezmą? Przecież z _jego_ pieniędzy,
    > dodatkowo pomniejszonych o prowizję pośrednika (urzędnika).

    Choc by nawet -widzisz sam dostrzegasz powoli korzysci, i inni przy okzaji
    zarabiaja wiec sie gospodarka rozwija- ale wazne, ze takowe mieszkanie
    zostanie zbudowane i kupione, co za soba pociaga caly sznurek innych galezi.
    A czlowiek majac ulgi np. poprzez korzystne kredyty i tak kupi mieszkanie,
    bo w przeciwienstwie do samochodu luksusowego czy sieci komputerowej
    bezprzewodowej bez tego nie da sie normalnie funkcjonowac.

    > nie, no jasne. Bez dotowania kredytów na garaże nasza gospodarka nie
    > ma szans. Już prawie jestem przekonany.

    Garaze... a czemu splycasz, czy musimy produkowac luksuowe samochody... moze
    lepiej wznowic produkcje maluchow..

    > Proszę bardzo.
    >
    > Mały garaż: ok. 9 m3 cegieł, trochę zaprawy, drewno na dach, tynk i
    > murarz z pomocnikiem. Ewentualnie elektryk i trochę przewodów. Chyba
    > nawet zezwolenia na to nie potrzeba i geodeta też nie ma roboty.
    >
    > Typowy samochód to kilka kilometrów przewodów, elektronika za setki
    > lub tysiące dolarów, praca wielu ludzi: poczynając od fabryk gumy,
    > hut, lakierni a nawet rolników.

    Typowy samochod:
    4 kola, ogumienie, kilkametrow kabli, jakas tapicerka, silnik produkcji lat
    60-siatych - tak pisze o maluchu, czy to nie samochod? Nie wiem gdzie
    dopatrzyles sie w maluchu elektroniki za tysiace dolarow... bo on nawet w
    calosci tyle nie kosztuje...

    a teraz porownaj produkcje super/hiper luksusowego pojazdu dla 5 osob) za
    kilka dziesiat tysiecy dolarow do budowy domu jednorodzinnego z garazem (a
    nie pisz o samym garazu, bo i stojacy oddzielnie sracz bedzie jeszcze
    tanszy...) i napisz jak wyszy ci porownania zaangazowania galezi gospodarki
    w budowaniu domu jednorodzinnego z samochodem luksusowym na 5 moze nawet na
    20 osob!