  • Data: 2005-10-31 20:43:34
    Temat: Re: Grrrrrrrrrr
    Od: "Glenn" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Nowicki wrote:
    > "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message

    > Widzę, że koniecznie chcesz zyskać przewagę w dyskusji za pomocą
    > środków pozamerytorycznych. Nie dziwi mnie to u tak zagorzałej
    > zwolenniczki PO, która też woli polityczne judo od rzeczowej
    > dyskusji. Ale czytaj niżej.

    Tylko pozwoliłam sobie krótko (bo dłużej zrobili to za mnie inni)
    skomentować to co napisałeś. Zdaje się że ten komentarz nie był
    "pozamerytoryczny" - nie uważasz?

    > Niekoniecznie. Nie zapominaj, że SO jest emanacją SLD
    /ciach reszta/

    Nie zapominam - gdybym zapomniała, to bracia Kaczyńscy to nieustannie
    przypominali. Ostatnio jakby mniej często - za to jeden z nich zaczął coś
    chrzanić o prawie każdego posła do bycia wicemarszałkiem :-) Pryncypia
    poszły w kąt.

    > To nie jest dla Ciebie żadne wytłumaczenie :)

    Sprytnie wyciąłeś własne wycieczki pod moim adresem - zaczynasz być tak
    elastyczny w argumentacji jak Twoi ulubieńcy.

    > Najlepszym przykładem są tacy ludzie, jak yayco czy ja sam. Jeśli Ty
    > także - tedy przepraszam, tym razem jednak, sądząc po innych wątkach,
    > naprawdę miałem wrażenie, że pracujesz w banku lub innej instytucji
    > finansowej, choć powinienem brać też pod uwagę uczelnie wyższe i
    > szkolnictwo - sądząc po tym, że zdarza Ci się nieźle Glennnndzić ;)

    Pudło. Co do radosnej twórczości nt. nicka - odsyłam do uwagi o mamusi i
    kulturze.

    > Jednak w kwestii mieszkań - czyżbyś, jako zwolenniczka liberalnej PO,
    > była za budowaniem mieszkań z budżetu? To lekko paranoiczne, nie
    > sądzisz?

    O kulturze nie słyszałeś. O ironii też nie? To o czym słyszałeś?

    >Ja popieram PiS, mam jednak nadzieję, że nawet nie będą
    > próbować budować tych mieszkań.

    A ja złośliwie czekam na efekty tych "gruszek na wierzbie". Jeden już takie
    obiecywał.

    >Za to może zdołają tak skonstruować
    > prawo gospodarcze, podatkowe itp., żeby przedsiębiorcom opłacało się
    > budować, a konsumenci mieli za co mieszkania te kupić.

    No właśnie "skonstruować", "zarządzić", "dać ulgi", "zadekretować" - a może
    tak uprościć system podatkowy, obniżyc podatki, znieść różne koncesje i
    koncesyjki, pogonić w diabły różne "inspekcje robotniczo-chłopskie" ?

    >Twoje drwiny
    > są naprawdę żałosne - bo z tego, że obecnie buduje się rocznie marne
    > stoileś tysięcy mieszkań, można wyciągnąć jedyny sensowny wniosek -
    > że tylko tylu ludzi jest w stanie mieszkania kupić.

    Ciebie nie bawi obiecanka o 3 mln mieszkań? To rzeczywiście żałosne.

> [...]
    > - usunąć idiotyczne bariery prawne i urzędowe hamujące gospodarkę i
    > podrażające pracę
    > - usunąć problem powszechnego braku planów zagospodarowania
    > przestrzennego w gminach (to będzie najtrudniejsze i najdroższe, ale
    > w końcu od czego są fundusze strukturalne)
    > - znaleźć sposób zachęcenia zagranicznego i rodzimego kapitału do
    > inwestowania w budownictwo - to się musi opłacać, podejrzewam, że
    > dobrą drogą byłoby zmniejszanie roli budżetu jako największego
    > kredytobiorcy w Polsce, by przestał on być w tym względzie
    > konkurencją dla przedsiębiorców i konsumentów.

    I to zrobi PiS ze swoim interwencjonistycznym programem :-) Z Ciebie to
    niepoprawny optymista jest.

    > Inna rzecz, że PiS nie odpowiedział na proste pytanie - czy na pewno
    > może się udać rozpędzenie budownictwa bez ruszenia kwestii katastru -
    > ale nie w wersji proponowanej dotychczas (czy raczej, którą
    > dotychczas nas straszono). Dobry kataster bowiem mógłby łatwo
    > doprowadzić do rozruszania rynku nieruchomości i uwolnienia
    > zablokowanych dotychczas, a niewykorzystywanych lub wykorzystywanych
    > nieefektywnie, terenów inwestycyjnych, zaś taksy z niego płynące -
    > wspomóc budowę nowych planów zagospodarowania.

    Paczpan - a Kluska sie zarzekał, że popiera Lecha K. bo on przeciwko
    katastrowi jest. Coś Ci najwyraźniej umknęło :-)

    > W przypadku zaś kapitału - czy nie należałoby obłaskawić takich ludzi
    > jak Bratkowski, by ruszyć wreszcie temat kas oszczędnościowych,
    > ubezpieczeń wzajemnych i rozproszenia (decentralizacji) inwestycji
    > gospodarczych. Po szczegóły odsyłam do Jego tekstów. Przypomnę też,
    > że mądry ten człowiek jest zwolennikiem PO :)

    Nie musisz pisać kim jest Bratkowski-chyba że chcesz się pochwalić swoją
    wiedzą w zakresie "wiem że Ziemia jest okrągła". Może jeszcze przeczytasz
    jak się przejechał po Twoich ulubieńcach i ich programie i to otworzy Ci
    oczy. Na tym kończę ten wątek, bo on już kompletnie OT i na dodatek jest
    nudny. Czekam teraz na świetlaną przyszłość pod rządami bliźniaków
    wspomaganych przez Leppera oraz Ligę Przyjaciół Rosji. Amen.

    przyszłość/ Woody Allen