  • Data: 2012-03-27 19:10:06
    Temat: Re: HFT, czyli legalna manipulacja?
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbinski" <j...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:jksppv$kj8$1@inews.gazeta.pl...
    > Oczywiście, że to by było przegięcie. W takiej sytuacji po prostu bym nie
    > uczestniczył w handlu akcjami lub chciał znacznie korzystniejszej
    > potencjalnej premii do ryzyka czyli kupował akcje znacznie poniżej
    > poziomów
    > przy których dzisiaj uważam je za atrakcyjne.
    > Sprawiedliwości nie było i nie będzie. Zasady i pryncypia w tym kontekscie
    > to taka ściema. Można zasady handlu na giełdzie zmienić, zignorować lub
    > zaakceptować i wykorzystywać.
    > Nie zmienisz faktu, że prędkość światła wynosi tylko 300 tys km/s i jest
    > ono
> [...]

    Tu nie chodzi o predkość światła i kolokacje.
    Tego nie zmienie oczywiście i nie tu jest problem.

    Nie bardzo mi leży fakt że można dostać strumien zleceń pomiędzy DM a
    giełdą, który musi byc poddany dalszej obróbce przez serwer giełdy (np
    Warset) i pojawi sie nieco opóźniony (czas oficjalnej translacji) jako
    arkusz zleceń dostępny publicznie...
    Jeśli wiec "spowolnić" warset strumieniem z bzdurnymi zleceniami
    generowanymi przez "swoje" biuro i czytac inne strumienie zanim zostaną one
    obrobione przez serwer giełdy (np warset) mozna uzykać efekt "wglądu w
    przyszłośc"....
    Mam nadzieje że teraz jest juz nieco jaśniej.

    george