  • Data: 2009-02-17 17:12:57
    Temat: Re: Historia kredytowa w PL
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:87wsbpqb51.fsf@kjonca.kjonca...

    > Nie wiem jak Ci się wydawało, ale zapewniam Cię, że BIK nie jest
    > traktowany jak czarna lista. Dla niektórych kredytów jest (był?) wręcz
    > jak biała (tj. jeśli Iksiński ma/miał kilka kredytów obsługiwanych
    > dobrze) to ma większe szanse niż Igrekowski który w BIK nie występuje.
    >
    > Co do scoringu BIK to się nie wypowiadam, bo nie wiem.

    Idę do banku i wypełniam wniosek kredytowy. Następnie wniosek jest zazwyczaj
    wysyłany gdzieś tam i przed podjęciem decyzji kredytowej następuje zapytanie
    do BIK. Różnie to bywa, czasami decyzja kredytowa jest po godzinie, czasami
    po 24 godzinach. Uważasz, że w tym przypadku jest dokonywana jakaś
    pogłębiona analiza mojej historii kredytowej? Bo ja uważam, że jest
    sprawdzane wyłącznie pole "najgorszy status historyczny" czy jak to się tam
    teraz nazywa.

    Decyzja ma charakter binarny - dać/nie dać. Mówię tu o kartach kredytowych,
    liniach odnawialnych i kredytach gotówkowych, czyli produktach przyznawanych
    zazwyczaj bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń ze strony klienta. Może
    miałeś na myśli jakieś inne kredyty, na barrdzo wysokie kwoty, aleprzy
    normalnej masówce, nie wierzę aby komukolwiek chciało się cokolwiek głębiej
    analizować.

    Dodam, że mój raport z BIK liczy obecnie ponad 60 stron wydruku dwustronnego
    i zapewne jest to wynik daleki od rekordów.

    marekz