  • Data: 2009-02-17 20:36:12
    Temat: Re: Historia kredytowa w PL
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos pisze:

    > Dokładnie. Pozytywna historia w BIK nic (bonusowego) nie daje, natomiast
    > negatywna przekreśla szansę na cokolwiek.
    >
    > Innymi słowy : klient z bardzo pozytywną historią w BIK nie dostanie nic
    > więcej niż klient "z ulicy".

    No i ja o tym właśnie mówię, nadto uważam że różnego rodzaju wpisy w tym
    raporcie (raty, kredyty odnawialne, kk, zamknięte kredyty) tylko psują
    cały obraz i potem trzeba się tłumaczyć. Nie ważne jak się to prowadziło
    (ja miałem czysto, wg. mnie). Decyzja jest zero-jeden. Ja piszę z
    własnego doświadczenia, nigdy nie unikałem jakoś specjalnie zadłużeń
    wszelkiego rodzaju, ale płaciłem jak w zegarku. No i niestety, to że mi
    się wydaje że jest wszystko ok, to raport BIK brutalnie weryfikuje.
    Wychodzą też tam różne kwiatki, o których konsument po prostu nie wie, a
    bank ("panienka z banku") traktuje to jako "klient niepewny". Dla
    przykładu - złotówka w ratach GE Money Banku, której nikt nigdy nigdzie
    nie wyszczególnił na drukach wpłaty, a się okazało po raporcie w BIKu,
    że zalegam tego złocisza od 17 miesięcy :| No to woda na młyn - już były
    pytania w banku i wyjaśnienia, które w sumie nic nie dały. To samo mBank
    i kredytówka z zadłużeniem 50 zł "0 dni" (że niby jak?!). Zadnych innych
    przeterminowań, nic, żadnych hipotecznych zamulonych po całe
    miesiące.... Nadmienię, że system ma lagi i nie podaje aktualnych
    informacji, bo oczywiście, to zależy od banków, czy je uaktualnią czy nie.

    Przez to uwalono mi wniosek o KK (bo przecież pan nie spłacił tej
    poprzedniej, jest zadłużenie, nieregularnie pan spłaca!) i o ledwo kartę
    charge. Oczywiście, zmieniłem po tym bank, bo szkoda mi było nerwów....

    Niby, teoretycznie, nie powinno to wszystko wpływać na ostateczny
    werdykt na podstawie BIK, ale ... raport jest zbyt surowy (przynajmniej
    ten konsumencki) w takiej formie i tyle. Prezentuje po prostu informację
    "zadłużony" i albo mniej albo więcej. Myślę, że analogiczną formę
    otrzymuje bank.

    Pozytywna historia w żaden sposób nie jest tam nigdzie wyszczególniona i
    nie wpływa. Za to najmniejsze choćby "czknięcie" w historii kredytowej
    jest tam bardzo mocno wyeksponowane.

    Pozdr,
    Tomek