  • Data: 2009-02-18 20:17:01
    Temat: Re: Historia kredytowa w PL
    Od: "kashmiri" <a @ a . com> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> wrote in message
    news:1234887186.237442@bongos2.pseinfo.pl...

> [...]
    > wydawało (IMVHO). BIK jest w pewnym sensie domyślnie traktowany przez
    > banki, które go odpytują jako źródło TYLKO I WYŁĄCZNIE negatywnej
    > informacji o kliencie (czyli - gdzie i jak bardzo podpadł?).
    >
    > Chodzi o sposób podania informacji - np. podawane są tam zadłużenia 1zł na
    > 0 dni, reszta jest tak przedstawiona, że można tam wypaść co najwyżej
    > "mniej niekorzystnie" :-) Powoduje to, że tylko i wyłącznie od patrzącego
    > w raport zależy, jak zostaniesz potraktowany. Jak zabierze się za to ktoś
    > niekompetentny - zapomnij o kredycie, jak ktoś, kto "wie" z czym ma do

    To robi komputer, żaden człowiek nie czyta Twoich raportów poza Tobą samym.

    > No i oczywiście, kryteria procentowe czy wagowe scoringu nie są jawne, bo
    > i po co. Sam raport nie przedstawia też żadnych konkretnych informacji
    > liczbowych z których by wynikało, czy jesteś rzetelnym czy nie rzetelnym
    > kredytobiorcą.. zestawienie jest ilościowe i tak naprawdę, czym mniej tam
    > masz wpisane w ogóle, tym lepiej (IMO!).

    Nieprawda.
    Im więcej, tym lepiej.
    Im mniej, tym gorzej: bo tym bardziej niepewnym (a więc ryzykownym) klientem
    jesteś.

    > co najśmieszniejsze, każde zapytanie do BIK zmniejsza twój score ;)
    > dobre...

    W realiach polskich to rzeczywiście absurd - chociaż sensowność rozumiem
    jako osoba, która jedną kartę "przeniosła" do dwóch banków, i mimo to jej
    nie zamknęła...