  • Data: 2009-02-18 20:28:15
    Temat: Re: Historia kredytowa w PL
    Od: "kashmiri" <a @ a . com> szukaj wiadomości tego autora

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    news:4c583592-284c-4d1b-b90d-8402ca1acaeb@q18g2000vb
    n.googlegroups.com...

    > Ale chyba pokazuje historie danego rachunku kredytowego z
    > wyszczegolnieniem miesiecy? Czyli zawiera informacje o tym czy splaty
    > byly terminowe i jak dlugo rachunek istnieje?

    Tak, chociaż historia rachunku jest podana tylko od momentu, kiedy bank
    zaczął raportować te dane do BIK-u (nieraz jest to dopiero połowa obecnej
    dekady).

    > Wlasnie na ten temat dostaje sprzeczne informacje. Logicznie
    > rozumujac, pozytywna historia powinna pomagac.

    Potwierdzam, bardzo pomaga. W moim przypadku już nawet nie pytają się o
    zatrudnienie i wpływy na konto, żeby zaoferować kartę z limitem 30k (i
    dobrze, bo jestem bezrobotny!).

    > To akurat mnie malo bulwersuje, bo to standard na swiecie. :) Jezeli
    > ktos sklada dziesiec wnioskow w ciagu tygodnia, to kredytodawcy MOGA
    > przypuszczac, ze jest nieco zdesperowany, a co za tym idzie, w
    > nienajlepszej sytuacji finansowej.

    Albo, co bardziej prawdopodobne, nadal czeka na decyzje kredytowe z innych
    banków, czyli są szanse, że będzie spłacał 5 kredytów zamiast jednego. A
    wtedy zdolność wygląda zupełnie inaczej...

    > Zakladam, ze BIK odroznia "miekkie" zapytania (info weryfikujace dane,
    > zapytania wlasne kientow) i "twarde" (przy wnioskach kredytowych)?

    Tak.

    k.