  • Data: 2009-12-07 10:31:03
    Temat: Re: IKE - gdzie?
    Od: "turczy" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hfighu$3vl$1@news.onet.pl...
    > RobertS pisze:
    > Proponuję nie oszczędzać w dłuższym okresie w aktywa, które nie
    > przetrwają kryzysu. Spójrz na to tak, jakbyś żył np. w 1970r. Czy
    > oszczędzanie w złotówkach byłoby dobrym pomysłem? Z pewnością nie. A gdzie
    > można było ulokować kapitał? W nieruchomościach, złocie itp. To są
    > ponadczasowe lokaty, które są raczej niezależne od kryzysów państwowego
    > pieniądza. Przy czym złoto jest o tyle lepsze, że trudniej je, w
    > przeciwieństwie do nieruchomości, znacjonalizować.
    > --
    > Liwiusz

    Naprawdę uważasz że w latach 70 opłacało się kupić złoto żeby je teraz
    sprzedać?
    czyba zapomniałeś jakie wtedy były realia rynkowe i ile kosztowało złoto.
    Powtarzasz chyba jakieś banialuki wklepane ci przez reklamy sprzedawców.
    W chwili obecnej za kilogram złota jesteś w stanie kupić :
    - samochód średniej klasy
    - 1/3 kawalerki we Wrocławiu

    A w latach 70?
    Nie chcę bajdurzyć ale z tecgo co pamietam to starczyło by na pare domków
    jednorodzinnych, samochód
    i dostatnie życie przez dosyć długo. Złoto pomimo, że jego cena w dolarach
    była dużo niższa mało ogromna wartość nabywczą w tamtych czasach. I pomimo
    iż wtedy byliśmy w dołku cen złota a teraz jesteśmy na szczycie górki to i
    tak realna wartość kruszcu spadła masakrycznie.
    Kiedyś żeby kupić obrączki zrzucała się cała rodzina, nierzadko przechodziłu
    obrączki z dziadków lub rodziców. Jak był kryzys z pieniędzmi mogłeś
    zastawić obrączke lub pierścionek i żyć za to spokojnie na niezłej stopie
    przez miesiąc. A weź teraz obrączke idź do lombardu i zobaczysz ile
    dostaniesz... Na prąd nie starczy a gdzie ten miesiąc niezłego życia?
    Arek