  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: ING Bank Slaski i ich "bezpieczny" system
    Date: 8 Mar 2008 12:15:02 +0100

    chairon napisał(a):

    > No właśnie problemy w tym, że IMO nic na ten temat nie pisze :)
    > Zapis w Rozdział 7, pkt. 1, ust. 2 mówi jedynie o tym, że kod jest
    > przesyłany wtedy, kiedy dana operacja wymaga autoryzacji. Rozdział 8 o
    > sytuacjach awaryjnych pomijam, bo zakłada on, że użytkownik musiałby być
    > świadomy, że jego poufne dane dostały się w niepowołane ręce. Na temat
    > odpowiedzialności Banku wobec transakcji nie wymagających autoryzacji, co
    > do których użytkownik zgłosiłby zastrzeżenie, też nie znalazłem żadnej
    > wzmianki.

    Co oznacza, że nie miałbyś dużego problemu z odzyskaniem utraconych
    pieniędzy w wyniku wykonania przez "hackera" operacji o jakich pisałeś
    ;)

    A teraz zerknij do FAQ Systemu, gdzie pisze:

    "- Dlaczego nie mogę poznać algorytmu wg którego Bank uznaje, czy
    dyspozycja wymaga autoryzacji?

    Ogólna zasada działania algorytmu nie jest poufna. Bank profiluje
    zachowanie Klienta i bazując na kluczowych parametrach transakcji
    takich jak: konto beneficjenta, kwota, rodzaj dyspozycji, historia
    transakcji, suma kwot kolejnych dyspozycji itd. ustala, czy realizowana
    transakcja należy do grupy transakcji małego ryzyka.

    Szczegóły algorytmu nie są udostępniane, by przy tej okazji nie
    przekazywać wiedzy przestępcom internetowym. Dodatkowo reguły systemu
    nie są ustalone raz na zawsze, są dostosowywane do nowych typów
    zagrożeń."

    Króko mówiąc: zostałeś sprofilowany i najwyraźniej Twoje operacje
    zostały zaliczone do grupy niskiego ryzyka. Nie martwi Cię to, że Cię
    tak mocno sprofilowali? ;P

    j.