    From: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ING Online i OKO w walucie
    Date: Mon, 25 Aug 2003 13:58:24 +0000 (UTC)

    Radek <k...@i...pl> napisał(a):

    > tyle, że w mbanku trzeba mieć cierpliwość do beznadziejnej obsługi i
    > dłuuuuugich terminów rozpatrywania wniosków. Składałem już wnisoek o limit w
    > mbanku. Dostałem o 500pln mniejszy niż chciałem (nie wiem skąd im to wyszło,
    > że akurat o 500), ale po podpisaniu umowy zapadło milczenie ze strony banku.
    > Po ok. 2 tyg. sam zatelefonowałem i dowiedziałem się, że chcieliby jeszcze
    > jednego pita5 ( za kolejny miesiąc). W związku z tym podziękowałem za limit

    nie rozumiem - w zwiazku z tym ze chcieli pita zrezygnowales ? A co za
    problem wyslac tego pita ? Limit sie zalatwia raz na wiele lat.

    > w tym banku. Oprócz rachunku firmowego i funduszy, czasem emaxa nie
    > korzystam z pozostałych usług tego banku. Nie mam czasu ani nerwów do
    > niedysponentek (szczególnie z działu kredytów).

    ja w ogole nie telefonuje do mbanku.

    > no pewnie, że można. i kolejny bank, kolejne ID/hasło, kolejny numer
    > rachunku, itp. itd. A oprocentowanie w zasadzie takie same.
    > Poza tym z dostępem inetowym za darmo, to chyba tylko multibank daje coś
    > takiego?

    mozesz zlikwidowac ROR w ING a dostep do pozostalych kont przez Internet
    zostaje.

    > na razie go nie wziąłem, ale pewnie wezmę. na razie mam Visę w innym banku z
    > sensownym limitem (i podglądem online), więc musieliby mi dać co najmniej
    > ten limit żebym się skusił na drugą KK.
    >
    > Wychodzi ze konto kosztuje cie
    > tam
    >
    > a kto powiedział, żeby tam trzymać kesz?! wiadomo, że pieniądz musi pracować
    > i od tego są OKO, fundusze i giełda ;-)
    > konto wychodzi 20*12=240 + maestro (12) = 252zł

    +80zl za Mastercarda czyli 330zl

    > przedplacona
    > Maestro
    >
    > i masz 5 razy więcej pinów, kart w portfelu itp. ;-)

    dlaczego ? Zamiast Maestro do konta Prestiz masz Maestro przedplacona,
    zamiast Mastercarda z Lwica masz Mastercarda Onet. Ilosc pinow i kart w
    portfelu sie nie zmienia.

    > A jak bedziesz chcial to mozesz
    >
    > taaak? a to ciekawe. pewnie masz koło domu lub miejsca pracy jakiś bezpłatny
    > bankomat. nie jeździ w ogóle po kraju, a jeśli w ogóle, to dziwnym trafem
    > zawsze zauważasz Euronet ;-)))

    albo bankomat ING. Nie widze problemu zeby sprawdzic liste bankomatow w
    miejscu do ktorego sie udaje. A jak naprawde bede mial problem to zaplace te
    pare zlotych za wyplate z obcego bankomatu. I tak nie wydam na to wiecej jak
    kilkadziesiat zlotych rocznie.

    > - i tak wyjdzie to o wiele taniej niz konto Prestiz w
    >
    > taniej może i tak. co nie znaczy, że lepiej i wygodniej.

    W czym widzisz niewygode ? Policz ile razy wyplacasz z obcych bankomatow i
    ile wydasz na prowizje. Funkconalnosc TAKA SAMA a sumaryczny koszt na pewno
    bedzie nizszy.

    > hmmm... na emaxie: 3,9%, OKO w ING: 3,3; 3,8; 4,0%. ze wskazaniem na tę w
    > środku. jak dla mnie - różnica mała.

    rozumiem ze na ROR masz 0zl (bo o te roznice mi chodzi). Albo ze wystarcza ci
    jedna bezplatna wyplata z OKO na ROR w miesiacu...

    > Ja nie widze zadnego sensu w
    >
    > rachunek mógłby się nawet nazywać Lew w kosmosie. Nazwa nie jest ważna.
    > Ważne jest zadowolenie klienta. I tu nie mam nic do zarzucenia.

    to dobrze ze tak to widzisz. Dla mnie w ROR ING jest zbyt wiele
    niedogodnoisci zaczynajac od braku ksiegowania III sesji Eliksir
    przychodzacego a skonczywszy na szukaniu frajerow poprzez lapanie klientow a
    nastepnie wprowadzanie znienacka oplat ich zaskakujacych (np. wprowadzenie
    oplat za prowadzenie rachunkow walutowych z ktorego sie pozniej wycofano,
    wprowadzenie dodatkowych oplat za polaczenie z HS czy za przelewy przez
    Internet dla kont standardowych itp.). Tam nie znasz dnia ani godziny - kiedy
    i jakie prowizje zostana podniesione.
    Ale zalozmy ze konto jest swietne. To nie znaczy ze musi byc tak drogie. To
    samo (albo i wiecej) mozna miec w innych bankach czy konfiguracjach za
    mniejsze pieniadze.

    > Kiedyś też bawiło mnie oszczędzanie na wszystkim i korzystanie z
    > pojedynczych usług różnych banków. Teraz doszedłem do wniosku, że warto by
    > było scentralizować to, co się da, w jednym miejscu. No i prawie mi się
    > udało :-)

    a ja jestem zwolennikiem zbierania wisienek ("picking cherries") polegajacego
    na wylawianiu najciekawszych ofert roznych bankow. Zaden bank nie ma oferty
    wylacznie doskonalej a juz na pewno nie topowej, jesli juz to ma pare
    ciekawych produktow. I te warto kupic. Poza tym majac kontak z roznymi
    bankami ma sie wieksze pojecie o obszerniejszej ofercie niz ciasne widzenie
    swiata z punktu widzenia jednego banku.

    D.