    From: osa <o...@g...pl.ee>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ING dokumenty bez pieczatek
    Date: Tue, 08 May 2012 21:58:56 +0200

    > Żadna grafologia na to nie pomaga, zresztą skaner i drukarka 300 DPI
    > (nie ma już takich? No to 600 DPI) załatwiają sprawę definitywnie.
    > Wydruku z atramentówki nie odróżnisz od podpisu bez przynajmniej jakiejś
    > spektrografii.

    > Nope, jest oczywiście odwrotnie.

    No jak? Przecież w KC jest napisane kiedy musi być notarialne, więc w
    innych przypadkach NIE musi...

    > To jego sprawa.

    > Brak związku z pełnomocnictwem.
    Czemu, Zenek miał pełnomocnictwo Mietka więc powinien wrócić z kasą...

    > Ale co z kasą?

    Kasę ma Zenek który miał pełnomocnictwo Mietka

    > Nie, on w ogóle nie będzie się tym interesował. Ty będziesz, bo nie
    > będziesz miał kasy (np. dla niego - więc może w ogóle sie tym
    > zainteresuje).

    > I to zamienisz na kasę?

    Ja? Ja kasę dałem Zenkowi, dłużnikiem jest Mietek, bo mam pełnomocnictwo
    do wypłaty kasy Mietka Zenkowi

    > Przecież to akurat jest normalne, a zresztą myślisz że za granicą to jak
    > jest? Pełnomocnictwo musi być uznane przez drugą stronę, a tak jest
    > jeśli
    > a) jest ono notarialne lub konsularne (też się sprawdza), lub
    > b) potwierdzone przez kogoś, komu ufamy (też oczywiście sprawdzamy), lub
    > c) sprawa nie jest istotna.
    >
    > "C" często działa.

    Każda sprawa która nie wymaga formy aktu notarialnego jest z punktu
    widzenia pełnomocnictwa nieistotna... jakby była istotna to by
    ustawodawca uznał, że wymaga formy aktu notarialnego i wtedy
    pełnomocnictwa w takiej formie...

    > Normalne.

    Czyżby? TO jak? W sądzie też byś wymagał, żeby pełnomocnictwo adwokata
    poświadczył notariusz?

    > Jeśli klient wyprze się takiego pełnomocnika to nic mu nie zrobi. Akurat
    > urzędy skarbowe to instytucje podwyższonego ryzyka pod tym względem.
    > Z tym brakiem podstawy prawnej to przeczytałbym dokładniej.

    Sugerujesz, że adwokat poszedłby gdziekolwiek gdyby nie miał podstawy
    (pełnomocnictwa) do reprezentowania klienta?