eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiInteligo -dziury › Re: Inteligo -dziury
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Mlody Book <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inteligo -dziury
    Date: Fri, 12 Oct 2007 10:51:22 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 72
    Message-ID: <fencie$jif$1@inews.gazeta.pl>
    References: <1930214531$20071011152934@thezas>
    NNTP-Posting-Host: host-89-167-33-185.pronet.lublin.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1192179086 20047 89.167.33.185 (12 Oct 2007 08:51:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Oct 2007 08:51:26 +0000 (UTC)
    X-User: mlody_book
    X-Antivirus: avast! (VPS 000780-2, 2007-10-11), Outbound message
    In-Reply-To: <1930214531$20071011152934@thezas>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:427822
    [ ukryj nagłówki ]

    TZ pisze:
    > Witam!
    >
    >
    > Kilka lat już jestem userem Inteligo.
    > Mam zastrzeżenia co do dwóch udogodnień w Serwisie Inteligo.
    >
    > Chodzi o 'Listę Odbiorców' i 'Płatności'.
    >
    >
    > Na 'Liście Odbiorców' mam kilkanaście pozycji, jest to bardzo wygodne i
    > często z tego udogodnienia korzystam.
    > Niestety, sprawdzając za każdym razem poprawność rachunku bankowego
    > odbiorcy.
    > I w obecnym stanie jest to bardzo niebezpieczne!
    >
    > A mianowicie, jeżeli ktoś pozna mój identyfikator i hasło do logowania się
    > do Serwisu Inteligo to może bez problemu zmienić te dane.
    >
    > Dla niepoznaki zmieni tylko numer konta bankowego odbiorcy (np. na swój) i
    > gdy wnoszę opłatę np. za energię elektryczną korzystając z 'Listy Odbiorców'
    > pieniądze nie zostaną przelane na rachunek Zakładu Energetycznego tylko
    > powędrują ma rachunek oszusta/hakera.
    >
    > Moja propozycja jest bardzo prosta.
    > Każda zmiana już ustanowionych danych na 'Liście Odbiorców' a w
    > szczególności nr rachunku bankowego powinna być zatwierdzana kodem
    > jednorazowym z listy kodów.
    >
    > Tak jak to jest w BZWBK, by ustanowić nowego odbiorcę trzeba to zatwierdzić
    > otrzymanym SmsKodem.
    >
    >
    > Bardzo podobna sytuacja jest jeżeli chodzi o 'Płatności'.
    > Ustanowienie płatności wymaga podania kodu jednorazowego ale już wykonanie
    > przelewu [Zapłać] z ustanowionej płatności odbywa się już bez jakichkolwiek
    > kodów.
    >
    > Tak więc oszust/haker/dowcipniś jest w stanie wykonać taką płatność do
    > wysokości dostępnych środków na koncie bez trudu, po wejściu w posiadanie
    > mojego identyfikatora i hasła.
    > Co prawda pieniądze zostaną przelane na konto mojego odbiorcy, np. za usługi
    > telekomunikacyjne czy energię ale kwota może być sporo wyższa a co za tym
    > idzie zostanę pozbawiony możliwości dysponowania swoimi środkami i bez
    > potrzeby i darmowo kreduję swoich wierzycieli.
    >
    > Swoje spostrzeżenia zaobserwowałem korzystając z Serwisu Inteligo jak i z
    > jego 'demo'.
    >
    >
    > Co o tym myślicie?
    >
    >
    >
    Z tego co wiem, to jeśli przelew jest wykonany na istniejący numer konta
    (Inteligo waliduje poprawność numeru rachunku z formatem NRB), ale
    podana na przelewie nazwa właściciela nie jest zgodna z numerem rachunku to:
    1. bank odbiorcy może (choć zapewne nie musi) odrzucić taki przelew
    2. możesz za pośrednictwem infolinii zgłosić reklamację na taki przelew
    i wówczas Inteligo zajmie się wyjaśnieniem sprawy z bankiem odbiorcy i
    odzyskaniem Twoich środków
    Powyższe dotyczy opisanej przez Ciebie sytuacji podmiany danych na
    liście odbiorców. W przypadku wykonania płatności na poprawne dane
    odbiorcy wyjaśnienie sprawy leży po Twojej stronie.

    Obie opcje, o których piszesz służą wygodzie klienta i do niego należy
    decyzja czy chce z nich korzystać ponosząc ryzyko, które opisałeś.

    Rozumiem, że postulujesz jeszcze inną opcję - czyli płatność, której
    realizacja wymaga użycia kodu, bądź utworzenie/edycja odbiorcy również
    zabezpieczona kodem. Sugerowałbym wysłać taką propozycję na adres
    info[at]inteligo[dot]pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 12.10.07 09:04 TOUDIdel
  • 12.10.07 10:14 Pen
  • 12.10.07 10:31 Pen
  • 12.10.07 10:33 Pen
  • 12.10.07 10:41 Pen
  • 12.10.07 10:51 S.T.
  • 12.10.07 16:30 AP
  • 12.10.07 16:32 AP
  • 12.10.07 20:18 K. M
  • 13.10.07 06:27 TZ
  • 13.10.07 06:36 TZ
  • 13.10.07 06:49 TZ
  • 13.10.07 06:58 TZ
  • 13.10.07 07:08 TZ
  • 13.10.07 07:12 TZ

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1