  • Data: 2010-06-22 16:55:51
    Temat: Re: J.K.Mikke - totalna porażka
    Od: sorden <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bojko wrote:

    > Słowem, postulujesz wydanie pieniędzy z prywatyzacji na wypłaty
    > bieżących emerytur i rent. Ale nie przejadanie. Tak, to jest
    > przeczenie samemu sobie.

    Kompletna bzdura. Wydawanie pieniedzy na wygasajacy, przynoszacy straty
    system to najlepsze na co mozna je wydac. Wydawanie ich na utrzymywanie tego
    systemu idacego na dno to przejadanie. Widzisz ta subtelna roznice ?

    > Ponownie: co z okresem przejściowym? Podwyższone podatki czy rosnący
    > dług publiczny?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_Laffera

    Twierdzenie, ze podwyzszanie podatkow w nieskonczonosc da nieskonczenie
    wysokie wplywy jest zludne i oderwane od rzeczywistosci.
    Ostatecznie socjalisci, mimo juz bardzo wysokich podatkow musza sie
    zadluzac. Niestety jak jest sie swietym mikojalem, to to kosztuje.

    Obnizanie/likwidacja podatkow i jednoczesna likwidacja wielu instytucji
    panstwowych, prywatyzacja, odchudzenie biurokracji i zapedzenie tych setek
    tysiecy ludzi do normalnej pracy.

    Ja wiem, ze w socjalizmie to albo podatki w gore albo dlug, bo napewno nie
    mniej urzednikow. Tylko kolejni potrzebni do swiagania nowych wymyslnych
    podatkow lub do obslugi dlugu. Na koncu mamy Grecje.

    > Wydaje mi się, że z twojego punktu widzenia szkoda rozmawiać z każdym,
    > kto nie podziela twojej religii. Zdecydowanie unikasz konkretów,
    > argumentów, twardych danych etc., woląc wytarte komunały i chwytne
    > hasełka. Za każdym razem, gdy próbuję dyskusję trochę zbliżyć do
    > rzeczywistości, uciekasz w ogólniki.

    Bo jest dyskusja na wskros ideologiczna. Po obu stronach. Z jednej mamy
    czlowieka ktory jest fanem rozbudowanego aparatu panstwowego, zarzadzanego
    nieudolnie przez slaba kadre, zmuszajacago obywateli do korzystania ze
    swoich uslug nakazami i karami. Z drugiej, zas czlowieka ktory chce miec
    wybor. Przeciez jesli uwolnimy rynek i okaze sie, ze ZUS JEST
    BEZKONKURENCYJNY to ja bede pierwszy w kolejce, ze sie tam zapisac.

    > O, proszę. Prosiłem o twarde argumenty, zamiast strzelistego aktu
    > wiary. Co dostałem? Surprise, surprise: strzelisty akt wiary.
    > "Dlaczego prywatne ubezpieczenie emerytalne byłoby lepsze?" "Bo tak
    > i już, a ty jesteś socjalista".

    Jestes bardzo odporny, trzeba przyznac. Powtorze sie, lepszy bo oparty na
    konkurencji i wszystkim co jest z tym zwiazane, jak optymalizacji kosztow,
    zatrudnienia, walce o klienta itd.

    To dotyczy nie tylko sluzby zdrowia, ale kadej dziedziny. Przyklad z ulicy -
    przesylki pocztowe. mamy czcigodna instutycje panstwowa z monopolem na tym
    rynku. Konkurowanie z nia grozi kryminalem. Z pewnoscia jestes fanem tego
    rowiazania. Jednak firmom prywatnym oplaca sie przewozic listy po dolozeniu
    metalowych ciezarkow jako paczki i nadal sa konkurencyjny wobec tej
    instutucji. Cud!
    Jesli to jest "bo tak" to dalsza dyskusja faktycznie chyba nie ma sensu.

    Skad ten strach ludzi takich jak Ty przed weryfikacja panstwowych instytucji
    w konkurencji z prywatnymi ?

    --
    in