  • Data: 2010-06-24 08:33:03
    Temat: Re: J.K.Mikke - totalna porażka
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    totus pisze:

    > W Polsce funkcjonuje takie proste rozwiązanie. Bierze się kredyt na czesne i
    > oddaje się 2 lata po zakończeniu nauki w ratach o połowę mniejszych niż się
    > wzięło czyli oddaje się 2 razy dłużej. Dodatkowo kredyt oprocentowany jest
    > na 2% rocznie, a jak się go odda w jednej transzy to duża część jest
    > umarzana.

    to bardzo dobre rozwiazanie, do tego doszly kierunki zamawiane(czy jak
    sie to tam nazywa).

    > Studia finansowane przez podatników to kolejny świetny interes
    > jaki Polacy robią ze światem. Wykształcą lekarza czy prawnika, a ten jedzie
    > budować PKB w Niemczech lub Anglii. Studia finansowane z podatków produkują
    > nastawienie, że ludzie idą na uczelnie dla samego papieru i nie zastanawiają
    > się czy zdobyta wiedza da szansę na pracę i dochód. Jak coś nic nie kosztuje
    > to jest nic nie warte.

    tu sie zgadzam z Toba w 100% - studia powinny byc platne. tych ktorych
    stac na poslanie latorosli na st.dzienne stac rowniez na placenie
    czesnego, tych ktorych nie stac - ida do pracy i studiuja
    wieczorowo/zaocznie.

> [...]
    > tych, których nie stać na pomoc innym i nie chcą tego robić. Jak widać jest
    > grupa ludzi których nie stać na to by pomagać innym, a "szlachetni" zmuszają
    > ich przy pomocy państwowego aparatu by pomagali innym i byli również
    > szlachetni. Nie wystarczy Ci jak jesteś taki dobry dla innych? Nie wystarczy
    > Ci jak świecisz jasnym światłem przykładu? Musisz wziąć kija i nauczyć
    > innych po chrześcijańsku by byli tacy miłosierni jak Ty. Rozumiem to. To
    > dawna tradycja z wojen krzyżowych gdzie przy pomocy pały pokazywało się

    wystarczy mi ze jestem dobry dla innych i otaczam sie (a raczej staram)
    ludzmi mojego pokroju. pomagam jak moge jak nie to i tez pomagam;).

    nie chce nikogo na sile kijem - bo to nie tendy droga.

    kogo stac ten i tak wie jak sobie odliczenia zrobic zeby podatku wogole
    nie zaplacic lub placic jakies groszowe sprawy (vide zalozonie
    dzialalnosci gosp).

    pozdrawiam
    SlawcioD