eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwJ.Kaczyński nie zostanie prezydentem a PIS nie wygra w 2011r. › Re: J.Kaczyński nie zostanie prezydentem a PIS nie wygra w 2011r.
  • Data: 2010-06-15 07:27:23
    Temat: Re: J.Kaczyński nie zostanie prezydentem a PIS nie wygra w 2011r.
    Od: "skippy" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dejf" <

    > Rowniez osoby, ktore sa 1-osobowymi firmami do 85k przesiedli sie z
    > sldowego 19% na pisowe 18%.
    > Na tej grupie takie argumetny powinny miec najwyzszy mnoznik istotnosci.

    Tak, to prawda, ja o tym nie zapominam.
    Ale prawda jest nieco inna z mojego pubktu widzenia własnej działki
    gospodarczej.
    Otóż najistotniejsze zmiany podatkowe, reszta to szum to

    - ryczałt od przychodów ewidencjonowanych (nie wiem kto to wprowadził, nie
    chce mi się szukać)
    - liniowy PIT za LSD
    - obniżka CIT za LSD

    Ta zmiana z 19 na 18 jakkolwiek istotna, to nijak się ma do samego faktu
    wprowadzenia liniowego.

    Z mojego punktu widzenia ani PIS, ani PO nie zrobiły nic istotnego w
    zakresie podatków.

    A z innej beczki: podatek zwany belkowym (a de facto dwa podatki z których
    jeden ponoć nie jest pomysłem Belki), to:

    - od dochodów kapitałowych w zakresie giełdy np - jak najbardziej
    uzasadniony wg mnie, nie widze powodu żeby te zyski nie były opodatkowane.
    Co prawda wiadomo, chciałbym płacić jak najmniej więc jednostkowo jestem
    przeciw. Z punktu widzenia państwa jednak ta dziura podatkowa nie miała wg
    mnie uzasadnienia. Jedyne ku...stwo to odliczanie połowy straty w skrócie
    mówiąc.

    - w zakresie lokat: groszowa sprawa, ale ja nie widzę uzasadnienia dla tego
    podatku. Mogliby znieść własnie tylko ten - małym kosztem budżetowym a zysk
    społeczny byłby dla nich duży i nie rozumiem, dlaczego tego nie zrobili.
    Znakomita kiełbasa wyborcza.
    Może sie zreflektują, mają jeszcze rok.

    PISzdrawiam