eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak długi jest czas oczekiwania na kuriera z Meritum i dwa kwiatki z TOiP › Re: Jak długi jest czas oczekiwania na kuriera z Meritum i dwa kwiatki z TOiP
  • Data: 2010-03-20 20:31:36
    Temat: Re: Jak długi jest czas oczekiwania na kuriera z Meritum i dwa kwiatki z TOiP
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ho3a60$qjv$...@n...onet.pl...

    Nie znam niestety konkretnego źródła, natomiast argumentem za tym, że jest
    to właśnie ten "jedyny słusznie matematycznie" sposób zaokrąglania mogłoby
    być to, że przy takim sposobie zaokrąglania dostajemy najlepszy (w sensie
    nieobciążony, zgodny i najefektywniejszy) estymator dla średniej
    arytmetycznej (co implikuje także, że i estymatory wielu innych momentów
    będą najlepsze). Inne zasady powodują albo obciążenie estymatora (czy wręcz
    brak zgodności) albo zwiększenie jego wariancji (czyli przestanie być
    najefektywniejszy).

    Nie wiem jaki zbiór można uznać za "dostatecznie duży" i nie wiem też co w
    tym przypadku dają te "cuda z piątką". Dla mnie zapis w tabeli Meritum jest
    jednoznaczny.

    Jedynym elementem niepewności jest to jak konkretnie działa algorytm
    zaokrąglający, tzn. w jakiej kolejności są wykonywane operacje oraz jaka
    jest dokładność liczby "niezaokrąglonej" na wejściu, będącej odsetkami za
    dany dzień.