  • Data: 2011-09-27 13:14:46
    Temat: Re: Jak myslicie czy euro znowu wroci do kursu 4 lub mniej?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > ok, rozumiem, to kwestia rozumienia tego, czym jest państwo.
    > Ja uważam, że jest pewną reprezentacją obywateli, a Ty najwyraźniej
    > sądzisz, że to jakiś zupełnie osobny twór, zupełnie niezależny od
    > obywateli. Kto wie, może _faktycznie_ Ty masz rację.

    No bez zartow, przeciez doskonale wiadomo ze panstwo nie jest zadna
    reprezentacja obywateli, i ze jest od nich niezaleznym tworem. Glownym
    celem panstwa jest zwykle wyzysk spoleczenstwa (moze nie mieszajmy do
    tego obywatelstwa), jak mozna tu myslec o reprezentowaniu ich? Przeciez
    gdyby istniala taka mozliwosc, to spoleczenstwa dawno pozbylyby sie
    panstw. Tyle ze taka mozliwosc nie wydaje sie istniec.

    Na tej samej zasadzie mozna mowic, ze czlowiek jest reprezentacja swoich
    komorek. Np. wtedy, gdy leje w nie wódę, narkotyki, papierosy itd.
    Owszem, jak sie ma caly organizm mocno kwasic, to czlowiek zaczyna sie
    interesowac niektorymi "komorkami", ale z ta "reprezentacja" to bym nie
    przesadzal.
    --
    Krzysztof Halasa