  • Data: 2009-07-31 17:28:41
    Temat: Re: Jak oddac nienalezny przelew?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Mateja wrote:

    > Właśnie o to mi chodzi. Poza tym pieniądze będą leżały na rachunku przez
    > weekend, generując, minimalny, ale jednak zysk.

    Wiec oddaj z zyskiem.

    > US może zinterpretować taki powrotny przelew jaką darowiznę, od której
    > należy zapłacić podatek. Tym bardziej że kwota nie jest mała. Dlatego pytam
    > o jakieś alternatywne rozwiązanie.

    Bez przesady, może ale nie musi.

    Jak przelejesz sąsiadowi 5 tyś złotych, a on ci po roku odeśli z opisem,
    zwrot nienależnie przelanej kwoty, to co się dziwić, że się US
    przewali do PCC i przekwalifikuje to jako pożyczkę.
    Dokładnie z tego samego powodu opodatkowali depozyty nieprawidłowe.
    Żeby nie było, że dałem bratu 20 tyś na przechowanie zamiast pożyczki.

    Jeśli natomiast jasno będzie wynikało, że przelew wyszedł od pracodawcy
    z opisem "pobory" a dwa dni później wrócił z opisem zwrot nienaleznej
    kwoty, to nikt zdrowy nie potraktuje tego jako darowiznę.
    Po za tym darowizna musi zostać przez drugą stronę przyjęta, aby się
    można było dowalić do tego od tej strony.