    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <62681b73$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <626cc770$0$482$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <62701da5$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <noe5fzsyjmds$.537u5r4cqjm0.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1g2ptc9rtcz55.vvywlybb7h5o$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <8...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    Date: Thu, 5 May 2022 11:58:11 +0200

    On Wed, 04 May 2022 23:36:10 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Krótkoterminowe zmiany kursów zależą zdecydowanie bardziej od spekulacji
    > niż od kondycji gospodarek.

    > W sensie "mały"?

    Przede wszystkim dobrze znany.
    A dalej - nieduzy rocznie, wolno rosnacy sumaryczny dług w kolejnych
    latach.

    >Choćby inflacja - przecież nie zaczęła się teraz.

    Przyczyny inflacji rozne moga byc, czasem pozytywne.

    > Np. gwarancjami SP albo innego BGK. Spójrz na sumy.

    Ale te gwarancje sa na cos.
    Jak kiedys np przywatna spolka AW zbudowala autostrade,
    zaciagnela kredyt, SP gwarantowal ... mozna by powiedziec,
    ze to panstwo zaciagnelo kredyt na autostrade.

    Ale teraz sie juz tak autostrad nie buduje.

    > Jeśli nie ma deficytu budżetowego, to dlaczego miałoby rosnąć?

    W sensie: moze wzrosnąc kwota, bo procentowo na obywatela wyjdzie tak
    samo - np sa to jego 10-letnie zarobki.

    > A Ukraińców nie wpuściliśmy 100x tyle przypadkiem? Albo więcej?

    Poniewaz tamtych nie wpuscilismy, to chyba wiecej razy.

    > W dużej części dokładnie taki sam jak teraz? Tylko politycznie to pewnie
    > nieistotne.

    Ale o co innego chodzi - w Syrii, w Iraku, jest pewnie pare mln
    chetnych. Otworzysz granice, to przyjadą miliony.

    A czemu Łukaszenka ma na tym zarabiac?
    Niech zaplaca za wize turystyczną w polskiej ambasadzie, kupia bilet w
    LOT, wycieczke w Orbisie do Krakowa, a potem niech sobie jadą do
    Niemiec czy Szwecji i prosza o azyl :-)

    A tych z Bialorusi pałą na granicy, niech wiedzą, ze na interesach z
    Rosja sie zle wychodzi :-)

    J.