eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak sprawdzić czy przelew dotarł (Eurobank)?Re: Jak sprawdzić czy przelew dotarł (Eurobank)?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak sprawdzić czy przelew dotarł (Eurobank)?
    Date: Sat, 03 Dec 2005 15:10:44 +0100
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 31
    Message-ID: <dms90v$4br$1@opal.futuro.pl>
    References: <p...@s...pl>
    NNTP-Posting-Host: lin.kompas.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1133619039 4475 62.233.130.158 (3 Dec 2005 14:10:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Dec 2005 14:10:39 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/0.6.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:370786
    [ ukryj nagłówki ]

    Saiko Kila wrote:

    > Przypuszczam że to co chce zrobić nie jest proste, ale myślę że jest
    > chyba jakaś procedura? Kupiłem pewien przedmiot na aukcji internetowej
    > i wysłałem zapłatę (trochę ponad 100 zł) przelewem, przez Internet (w
    > nocy z czwartku na piatek, zaksięgowano w piątek). Po kilku dniach
    > sprzedawca przysłał pytanie o pieniądze, twierdząc że nie dostał.
    > Przysłał tez jeszcze raz numer rachunku, ten sam co poprzednio, w
    > Eurobanku. Poszedłem do swojego banku, pani dała mi tzw. wtórnik, na
    > którym widnieje numer - zgadza się z tym który przesłał mi sprzedawca.
    > Dowiedziałem się też że przy kwocie niższej niż 10000 zł banki nie
    > sprawdzają czy zgadza się nazwisko lub adres. Niestety w środę kontakt
    > ze sprzedawcą się urwał (nie odpisał) i teraz zastanawiam się jak
    > sprawdzić:
    > 1 - czy przekaz dotarł na kontro sprzedawcy (albo raczej jego ojca, bo
    > on sam wnioskując z maili nie ma własnego konta)?
    > 2 - czy to w ogóle jego konto, może się pomylił i teraz nie chce
    > przyznać?
    >
    > Czy da się którąś z tych rzeczy zrobić nie będąc klientem tamtego
    > banku? Jeśli pieniądze dotarły a człowiek próbuje mnie oszukać albo
    > pieniądze trafiły na złe konto (nie wiem czy to możliwe jeśli ja
    > podałem dobry numer) to mam ochotę zareagować, nawet jeśli to będzie
    > trochę kosztowało.

    Jeśli twierdzi, że nie dostał przelewu zażądaj żeby dał ci to
    stwierdzenie na piśmie z włąsnoręcznym podpisem. Na podstawie tego
    pisemka złóż reklamację w swoim banku dołaczając ksero (nie oryginał).
    Jeśli twój bank potwiedzi, że przelew doszedł to masz pisemny dowód
    oszustwa i z nim zgłoś się do prokuratury albo na policję.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1