  • Data: 2010-12-23 21:18:14
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracując na innych?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote
    > Kredyt.
    > Oprocentowanie jest faktycznie niskie, niska marża (banki szalały). Ale:
    > Każdy kredyt walutowy to ryzyko stóp i ryzyko kursowe. Domyślam się , że
    > to kredyt w CHF, walucie, na której inflacja jest minimalna.
    > Jesli CHF, to 3 lata temu brany był przy kursie ok. 2,28, może nieco
    > mniej.
    > Przez 6 m-cy CHF spadł jeszcze dobre 10% i zaczął odbijać. To był dobry
    > moment na sprzedaż
    > jednego z mieszkań (może gorszego) i spłatę części kredytu - ponad połowy,
    > bo mieszkania były wysoko cenione.
> [...]

    O ile pamietam, CHF wówczas stał 2,60zł, dopiero po kilku miesiącach spadł
    do rekordowych 2,06, więc strasznie źle to nie jest...W tej chwili jestem
    chyba w punkcie zerowym w spłacaniu. Trochę też kombinowałem z transzami:
    prosiłem o nie wtedy, gdy CHF stał wysoko, więc tak naprawdę wypłacono mi
    więcej PLN niż pierwotnie zakładaliśmy.
    Gorszego mieszkania wówczas sprzedać nie mogłem, bo w nim mieszkałem. Poza
    tym - żona nie chce, bo to jej mieszkanie.

    --
    Bartek