  • Date: Thu, 30 Dec 2010 10:03:08 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zmarnować życie pracując na innych?

    W dniu 30.12.2010 09:27, Jarek Andrzejewski pisze:

    > Ludzie, obywatele. Pan, ja, społeczeństwo :-)
    > BTW: ilu w PL jest eksporterów, ilu importerów, a ilu nie należących
    > do tych grup?

    Czy chcesz czy nie będziesz zawsze w jakimś stopniu eksporterem lub
    importerem. Jeśli pracujesz w firmie, która coś sprzedaje za granicę
    (usługi, towary) - to jesteś pośrednio eksporterem.

    > Po co?

    Żeby poszerzyć swoją wiedzę i zmniejszyć ignorancję.

    > Widzę, jak działa to znacznie bliżej: Estonia po 10 latach od
    > uzyskania niepodległości weszła do Wspólnot Europejskich, wartość
    > franka, dolara kanadyjskiego wobec USD rośnie. Pewnie i jestem
    > laikiem, ale nic nie poradzę na to, że sie cieszę, gdy mogę kupować
    > taniej, a nie drożej.

    USD to w ogóle zupełnie inna sprawa, bo on jest nadmuchany lepiej jak
    rubel transferowy...

    Jeśli wyłącznie kupujesz towar importowany, to dla ciebie jest to
    korzystne. Ale kraj, który wyłącznie importuje, prędzej czy później padnie.

    Przykład: wysoki kurs złotówki to duża zachęta do spędzania urlopów za
    granicą i jednocześnie czynnik zniechęcający osoby z zagranicy do
    odwiedzania Polski. W rezultacie pieniądze wypływały z Polski do
    zagranicznych kurortów i nie przypływały do Polski w naszych kurortach.
    Uważasz to za korzystne dla polskiej gospodarki?