    From: mnt22 <m...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
    Date: Mon, 6 Dec 2010 11:05:07 +0000 (UTC)

    Akkon napisał:

    > Podepnę się. Będę niedługo składał w Amazonie jednorazowo zamówienie na
    > książki za kilkaset złotych. W tej sytuacji raczej nie opłaca mi się
    > wyrabiać nowej karty. Zapłacić mogę:
    > mBank - visa electron i kk mastercard

    VE - przewalutowanie na walutę rozliczeniową karty (EUR) + prowizja 2%
    od ceny transakcji.
    MC Standard - przewalutowanie USD>EUR, prawdopodobnie po kursie MC, brak
    prowizji banku.

    > Getinonline - kk get mastercard

    Nie radzę. Z regulaminu: "...dla kart MasterCard operacje dokonane
    w pozostałych walutach obcych, innych niż euro, przeliczane są
    najpierw z waluty obcej na euro przez organizację MasterCard
    według kursu tej organizacji, a następnie przeliczane są z euro na złote
    polskie według kursu walut Banku..."

    Oznacza to niestety podwójne przewalutowanie. O ile jeszcze MC wycenia w
    miarę korzystnie, to już Getin po prostu kradnie... Spread jest
    zabójczy.

    > Mastercard nie bierze za przewalutowanie, a z tego co pisze założyciel
    > wątku wynika, że getin rozlicza się w USD? Wychodzi na to, że w moim
    > przypadku karta get będzie najlepszym rozwiązaniem?

    MC za przewalutowanie nie bierze, ale ma własne kursy, dość dobre.
    Getinem nie radzę, regulamin jest kuriozalny, karta niestety rozliczana
    w EUR...