  • Data: 2004-04-21 15:39:45
    Temat: Re: Jakie karty zabrac do Japonii?
    Od: "Charczenko" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > O ile z wypuklymi, to mam nadzieje, ze nie bedzie zadnych problemow: Visa i
    > Mastercard beda wszedzie akceptowane (moze sie myle?), o tyle nie wiem, czy
    > jest w ogole sens brac ze soba Vise Electron czy Maestro?

    Placilem za zakupy w sklepie na lotnisku Kansai w Osace Visa Electronem
    mBanku - poszlo bez problemu. Generalnie karty wypukle sa przewaznie
    akceptowane.

    > Te karty przydalyby sie do wyplat z bankomatow, ale nie wiem, czy japonskie
    > bankomaty akceptuja VE i Maestro?

    Tak, japonskie bankomaty akceptuja karty wydane przez praktycznie wszystkie
    znane mi systemy kartowe. Hint polega niestety na tym ze musza byc to karty
    wydane przez japonskie banki. Probowalem np wyciagnac z bankomatu w Kobe
    (strasznie ubankomatowiony region - praktycznie gdziekolwiek sie splunie
    trafia sie w bankomat) 5 kartami roznych systemow - kredytowymi i debetowymi
    ale niestety z zadna mi sie nie udalo. Na infolinii poinformowano mnie ze w
    takim Kobe jest doslownie 5 bankomatow ktore akceptuja karty wydane za
    granica - przy czym najblizszy bankomat znajdowal sie jakies 30 km od mojego
    hotelu...

    Bankomaty na lotnisku dziela sie na:
    - niewyplacajace gotowki z obcych kart
    - nieposiadajace interfejsu w jezyku ynglysh

    Kolejna drobna uwaga - najmniejsza jednostka monetarna jaka moga wyplacic
    znane mi bankomaty w Japonii jest 10000 JPY czyli okolo 100 USD.

    Generalnie polecam miec przy sobie jakies 100 USD ktore mozna wymienic na
    lotnisku w kantorze na jeny tudziez zabrac jeny z Polski.

    Pozdrowienia
    Charczenko