  • Data: 2012-05-05 15:21:06
    Temat: Re: KB --> aż 7% w skali roku do salda 5 000 zł.
    Od: Szymon <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Takie banki należy ignorować. :)

    Wolę wiedzieć jak działają i korzystać. Za duży % dają, by ignorować.

    > To KB nie da tych 7%. Opłata za kartę jest likwidowana 5 transakcjami.

    Podobno karta nie jest obowiązkiem do żadnego z kont.

    > To w wypadku koncertowania -- ale po co Ci koncertowanie,
    > skoro chcesz trzymać tylko 2k? Dla 2k jest dodatnie.

    Zakładam stały wzrost oszczędności i jeśli dziś miałbym 2000 to za jakiś
    tam czas 3000,4000. Zakładając od razu Concerto unikam kolejnej wizyty w
    banku.

    > Raczej słabo.

    Kwestia kwoty. Wspomniane aukcje Millenium co tydzień są rozpisywane na
    ok. 70 mln zł. Takie leżakowanie na 0% przez weekend to całkiem duży
    zysk dla banku, a tym samym strata dla Kowalskiego.

    > Możesz je pobrać w bankomacie i wpłacić we wpłatomacie na inne konto.

    Po pierwsze bankomat wypłaca stosunkowo wysokimi nominałami, po drugie
    oznacza to kolejne godziny zabawy we wpłacanie/wypłacania, po trzecie
    np. karta do mBanku, CA jest płatna, a bez karty nie ma możliwości
    skorzystania z wpłatomatu. Mnożysz koszta, gdy ja chcę maksymalizować
    zyski ;-)

    > Da się -- nie trzeba tego rozpamiętywać, bo to jest oczywiste.

    Jak?

    > To już Twój problem. Podpowiem Ci tylko, że jeśli Lukas
    > wróci do korzystnych lokat, to i Ty możesz wrócić do Lu_kasa.

    Ponawiam - konto podane w kilku dość istotnych miejscach, oczywiście
    darmowe. Rezygnacja z niego oznacza powiadomienie "kilku dość istotnych
    miejsc" o zmianie konta, a to koszty. Co więcej - w przypadku kwestii
    spornych z "kilkoma dość istotnymi miejscami" o wpływ/wypływ z konta,
    jego zamknięcie może mi utrudnić dostęp do historii rachunku i tym samym
    wyjaśnienia sporu.

    > Czyli w sumie 8.1%? Bo jeśli nie -- jak to jest, że w jednym
    > banku 4% to bardzo mało lub prawie nic, a w Lu_kasie to dużo?

    To proste. CA mam, nie chcę zmieniać, traktuję jako podstawowy ROR do
    pewnych rozliczeń. Inny bank 4% - nie mam, wymaga założenia, wizyty w
    banku, odstania w kolejkach (2x podchodziłem do KB na przykład, a
    jeszcze karta ma przyjść poleconym, więc jak znam życie jeszcze kolejka
    na poczcie do zaliczenia), kolejnych hasłem, PIN-ów itd.
    Jeśli założyłem kolejny ROR to dlatego, że ma coś, czego nie mają
    pozostałe. Gdyby miał to samo (np. 4%) to nie widzę sensu jego
    zakładania. Dlatego nie mam Optimy na przykład czy EB.

    > No tak -- a w KB nie masz na bieżące?...

    Dla mnie takie jest założenie. Jak to ROR. Ale dostrzegam potencjał tego
    konta w materii oszczędnościowej dla kogoś kto ma do 8.000 wszystkich
    oszczędności. 7% bije na głowę także lokaty.

    > Teraz też chodzą w rzeczywistym -- nie dłużej niż 2 dni.

    Przelew wysłano grzmi komunikat dziś, gdy wiadomo, że wyjdzie w
    poniedziałek. ;-) Dla mnie "czas rzeczywisty" oznacza, że jeśli klikam
    "Wyślij" to wysyła od razu.

    > Meritum dawał 6.6 i mówił o tym za pomocą SMSa.

    Mam lokaty w Meritum w toku. Nie dostałem SMS. Może wysyłał tylko
    wybrańcom ;-)

    > A gdybyś był roztropniejszy, ja zarobiłbym 50 złotych na znalezieniu
    > klienta (bo jednak znalazłem ja, jak sam przyznajesz) i podzieliłbym
    > się tym z Tobą.

    Za mało czytam usenet i nie doczytałem o tym ;-)

    > Ja też -- ale najpierw zaczekam, aż inni przetestują na własnej skórze. ;)

    I tu też z usenetu płynie pewna wiedza. Już teraz wiesz dlaczego z niego
    korzystam.

    > Jaki gratis? Gratis to Baśka daje. I Mille ze swym Dobrym kontem.
    > Tu ewentualny gratis liczy się dopiero po przeroszeniu 4%, a być
    > może 6.6%, bo inne banki też coś dają.

    Nie do końca. Obecnie mam 4,05% na 2 KO w CA. Sęk w tym, że to 2 wypłaty
    w miesiącu. W poniedziałek 7 maja "zużyję" obie. Do lokat RORu to w
    ogóle nie ma co porównywać. Gdyby nie KB od poniedziałku trzymałbym
    pewnie na 3,5% KO w CA (mam jeszcze trzecie, z kapitalizacją kwartalną,
    daaawno założone), a przy kolejnym ruchu w Millenium (obecnie marność).
    Wobec powyższego i ruchów finansowych skusiłem się na KB (choć
    rozważałem też Prestige w EB z uwagi na brak limitów KO-ROR). Tak się
    dzieje od pewnego czasu, że mniej więcej w połowie miesiąca całkiem duża
    kwota wisi mi na 0%, bo KO już mają zrealizowane po 1 przelewie, a
    lokaty są za długie.