    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: KC wszystko wyreguluje bo ludzie i rynek są głupi
    Date: Tue, 1 Mar 2011 20:18:02 +0100

    Dnia Tue, 1 Mar 2011 19:55:17 +0100, skippy napisał(a):

    > Nie, na tym polu nie chcę dyskutować ogólnie o tej sferze, bo w tym zakresie
    > wcale nikt nic nie proponuje.
    > Odjeżdżasz od szczegółnego problemu w anty-dzijo-kapitalistyczną ideologię,
    > i OK, ale to iina nieco sprawa.

    > Pawlak zaproponował zmiany w pewnym szczególe, który przyniesie mu zysk, ale
    > nikomu innemu nie przyniesie zysku ani strat.
    > On - zysk polityczny.
    > Krwiopijcy nawet jak dostaną po łapkach w kwestii spreadów, to odbiją gdzie
    > indziej i tu bilans będzie zerowy.
    > O tym mniej więcej myślę, bo nie mamy do czynienia żadną propzycją
> [...]

    Odpowiem jak liberał "mnie to ani ziębi ani parzy". Mnie kredyty już nie
    obchodzą. Raz wziąłem i z ledwością spłaciłem. Teraz niech sobie szukają
    jelenia gdzie indziej.
    Pomijając kwestię zysków robocopa z tej całej gadaniny, to banki sobie
    poradzą, tak jak piszesz, wpieprzając koszty gdzie indziej. Im mniejsze
    jest to "gdzie indziej", tym mniejsze prawdopodobieństwo naciągania. Dla
    mnie jako klienta najważniejsze powinny być dwie informację stopa % w skali
    roku i okres kapitalizacji (który w przypadku kredytu odpowiada 1
    miesiącowi). Zero prowizji, zero opłat dodatkowych (np. opłata za spłatę
    raty!!!). Generalnie cieszyłbym sie uproszczenia co bynajmniej nie ma nic
    wspólnego z ograniczaniem banków.
    Teraz bowiem przychodząc do banku dostajesz na wstępie w łeb "bogatą"
    ofertą z 10 opcjami: jeśli to to tamto a jeśli to to coś innego. Po pewnym
    czasie wychodzisz i z żylakami na mózgu i dalej zastanawiasz się "gdzie
    jest haczyk". Temu jestem przeciwny jako klient.
    Lubie klarowność i uczciwość. Tego nie ma skippy. Jest za to "marketing
    oszustwa". Wszystkie starania sprzedawcy kredytu skupiają się na tym że
    odwrócić Twoją uwagę od najważniejszych kwestii, których istnienia nawet
    nie podejrzewasz tak jak ja 8 lat temu nie podejrzewałem, że istnieje
    "opłata od spłaty raty".