    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Citi, limity.
    Date: Wed, 07 Apr 2010 23:18:32 +0200

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Dokładnie, sam też już używam KK citi wyłącznie do płatności
    > internetowych...

    Duzo musisz kupowac w sieci zeby mialo to jakis sens.

    > Użycie tego syfu w sklepie to skrajne ryzyko :(

    Duzo wiekszym ryzykiem jest uzywanie karty bez scalaka, gdyz wtedy
    w przypadku fraudu skopiowana karta (a skopiowac ja jest bardzo latwo)
    bank nie moze zrobic chargebacku "bez podawania przyczyn", i cale ryzyko
    spada w praktyce na klienta. Nie zalezy to specjalnie od PINu, i w sieci
    jest wiele skarg klientow (tak tak, takze z Europy Zachodniej i USA),
    ktorych bank obciazyl kosztami fraudow bez uzycia PINu.

    Jesli uzywamy karty z procesorem, przynajmniej teoretycznie (ale takze
    praktycznie, jesli mamy do czynienia z sensownym bankiem) posiadacz nie
    odpowiada za fraudy bez wykorzystania procesora. PIN to sprawa wtorna,
    podejrzenie (lub np. podsluchanie) PINu jest duuuzo latwiejsze niz
    skopiowanie zawartosci scalaka. PIN na karcie ze scalakiem chroni
    glownie przed fraudem utracona karta.

    Inna sprawa, ze potwierdzanie PINem powinno wystepowac tylko w przypadku
    weryfikacji PINu przez karte (a wiec chip) i moze jeszcze przy
    (szyfrowanej) weryfikacji online (takze jesli uzywamy procesora). PINu
    nie powinno sie podawac przy transakcjach innych niz z uzyciem
    procesora. Nie jest to jednak zasadnicza roznica, bo nawet przy
    transakcji chipowej sciezka magnetyczna karty moze zostac skopiowana,
    a PIN np. podsluchany.
    --
    Krzysztof Halasa