eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKK Citibanku - platnosc w sieci a odpowiedzialnoscRe: KK Citibanku - platnosc w sieci a odpowiedzialnosc
  • Data: 2006-03-30 09:05:14
    Temat: Re: KK Citibanku - platnosc w sieci a odpowiedzialnosc
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Michał Dąbrowski <d...@S...pl> writes:

    > Jakieś konkrety może? Ostatnio w warunkach ubezpieczenia KK ING
    > wyczytałem, że nie obowiązuje ono dla transakcji przeprowadzonych
    > bez fizycznego użycia karty. Czyli wszystkie transakcje przez NETa
    > moga sobie do tych 150E złodzieje bez problemu wykonywać i nikt tego
    > nie zwróci?

    Transakcje przez internet/telefon itd są - w ramach relacji
    sklep-acquirer-organizacja karciana-bank odwoływalne na podstawie
    oświadczenia woli posiadacza karty.

    Znaczy jeśli powiesz "to nie ja" to transakcja ma zniknąć i nie są
    klientowi do tego potrzebne żadne ubezpieczenia. A jeśli sklep uważa,
    że to jednak ty i ma na to dowody to może ciebie pozwać do sądu o
    zapłatę i sąd będzie decydował, kto ma rację.

    Natomiast nic z tych regulacji niestety nie trafia do umów/regulaminów
    posiadaczy kart w polskich bankach i niektóre z tych banków uznały, że
    mogą takie reklamacje odrzucać. Co gorsza, co najmniej w jednym,
    opisanym przez prasę wypadku bank znalazł poparcie w arbitrze. Do sądu
    sprawa jeszcze nie trafiła.

    Podsumowując - jeśli szukasz banku, który ma zapisane korzystny dla
    klienta sposób postępowania _w regulaminie_, to nie znajdziesz.

    Jeśli szukasz banku, który _w praktyce_ nie robi klientów w bambuko,
    to wygląda na to, że citi może być.

    MJ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1