  • From: "RobertS" <b...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK - i kłopoty...
    Date: Fri, 11 May 2007 13:42:14 +0200

    > Karta przyszła w lutym ub.roku, a ja po kilku wyjaśniających rozmowach z
    > infolinią, aktywowałam ją w kwietniu.

    nie ma znaczenia kiedy otrzymałaś kartę, aktualne oprocentowanie kredytu
    kartowego (stopa zmienna) to max. 23% w skali roku i nie może byc wyzsze

    > Dodam, że oprocentowanie tego kredytu ratalnego, który spłaciłam dwa lata
    > temu było około 10 %,
    a pamiętasz jaka była prowizja od tego kredytu?
    zazwyczaj kredyty ratalne mają niskie oprocentowanie nominalne, ale bardzo
    wysoką prowizję
    co powoduje, że są to drogie kredyty

    > tak więc uznałam, że jest to dość korzystna KK,
    > choć uprzedzono mnie o tych dodatkowych opłatach - za monit /15 zł/, za
    > administrowanie limitem /2zł/, a na ostatnim wyciagu - odsetki wg stopy
    > MIESIĘCZNEJ - 2,85 /coś spadło.../ i skłądka ubezpieczeniowa około 50 zł.

    2,85 x 12 = 34,2% rocznie, zapytaj na infolinii dlaczego jest takie wysokie
    skoro ustawa je ogranicza do poziomu max. 23%,
    jeżeli faktycznie tyle wynosi to sprawa nadaje się dla arbitra bankowego,
    bo bank ewidentnie łamie ustawę antylichwiarską,
    k.c. jasno mowi, ze jezeli odsetki są wyższe niż max. to należą się
    maksymalne

    > Nic na wyciągu nie ma na temat "odsetek karnych", ale chyba coś odpisują,
    > bo - saldo zwiększyło się o 400 zł, czyli - mam prawie 6000 zł /do
    > spłaty???/
    jeżeli spłacasz kwotę minimalną to nie ma karnych odsetek tylko standardowe,
    ale wysokość powala!