    From: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK - załamka kompletna - dlugie
    Date: Wed, 29 Jan 2003 09:50:26 +0100

    On Wed, 29 Jan 2003 09:18:04 -0000, "MarcinP" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Jesli teraz taki gosc jak Ty, ktory teoretycznie spelnia wszelkie warunki
    >(ktore to warunki wymyslal dzial marketingowy z praktyka majacy
    >niewiele wspolnego) trafi na biurko takiej osoby, ktora ponosi
    >odpowiedzialnosc za przyznanie Ci kredytu i jesli teraz pojawi sie
    >chocby najmniejsza watpliwosc (pracujesz 5 miesiecy, wiec jak pokazales
    >wyciag z konta z regularnymi dochodami za 6 miesiecy ?) to ta osoba
    >ma (za przeproszeniem) w dupie Twoje potrzeby, nie bedzie ryzykowac,
    >bo pieniedzy ani od ryzyka nie dostaje, ani od liczby klientow rozpatrzonych
> [...]
    Akurat tam gdzie dzialaja systemy skoringowe to czesto decyzje odmowna
    podejmuje bezduszna maszyna. Z wyliczen wychodzi, ze spory procent
    klientow o podobnej charakterystyce nie splaca i tyle, odmowa.
    I nie ma znaczenia, ze akurat ten klient nie ma nic na sumieniu, po
    minimalizacja ryzyka przez statystyje
    Osobiscie mam spore watpliwosci co do dzialanai systemow skoringowych
    wlasie ze wzgledu na to, ze odrzucaja klienta bez racjonalnego (z
    punktu widzenia klienta) powodu.
    Ale tak to jest, iunkcjonuje to w wielu bankach i bedzie pewnie
    jeszcze w wiekszej ilosci :/.

    Najbardziej bezprolemowe jesli chodzi o KK (i chyba bez skoringu)
    banki to BZWBK i Millennium (z mojego doswiadczenia).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730