eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKalkulator przychodów z inwestycji, magia procentu skladanego.Re: Kalkulator przychodów z inwestycji, magia procentu skladanego.
    From: ~|_ukasz <l...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,PL.BIZNES.WGPW
    Subject: Re: Kalkulator przychodów z inwestycji, magia procentu skladanego.
    Date: Wed, 22 Sep 2010 13:27:43 +0200

    W dniu 2010-09-22 10:33, SQLwiel pisze:
> [...]
    tor-przychodo

> [...]
    > pozytywistycznych działań edukacji motłochu.)

    > Mój przykład dotyczy ZUSu, comiesięcznej składki 600zł przez 40 lat,
    > przy założeniu rocznego % = 5%. Po 40 latach mamy blisko MILION PLN.
    > Odsetki od tego, to blisko 4kPLN miesięcznie, a kapitał ZOSTAJE!
    > (Owszem, pomniejszany przez inflację), a po śmierci właściciela - może
    > zostać odziedziczony, w przeciwieństwie do kapitału w ZUS.
    > Powiecie, że oprocentowania się zmieniają w tak długiej skali czasu.
    > Oczywiście. Ale pamiętajcie, że mieliśmy już 17% na pocz. XXIw w mB,
    > więc po prostu - wahają się. Trzeba przyjąć jakieś uśrednienie.

    Zasadniczo co do ZUSu masz rację, ale w ramach "pozytywistycznych
    działań" polecam poczytanie o wartości pieniądza w czasie i
    dyskontowaniu, bo milion za 40 lat jest wart dziś ok. 300 000 (przy
    założeniu tylko 3% inflacji), a otrzymana z niego emerytura odpowiednio
    ponad 3 razy mniej.

    Nie wspomniałeś też o zasadniczej różnicy - za 40 lat ZUSu (ani
    odpowiednika) nie będzie, zwłaszcza że już zaczęto obrabiać rezerwę
    demograficzną, bo nie ma diengów w budżecie.