  • Data: 2005-12-27 17:53:11
    Temat: Re: Karta Diners Club - zamiana na inną, gdzie?
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemyslaw Kowalik wrote:
    > Nawet jeżeli jest wydana przez PKO BP, BPH czy KB ;-)?

    Wtedy jest raczej kartą bankową, ale pytający nie wspomniał kto jest wydawcą
    karty.

    > Ale IMHO jest to raczej zawsze klient "forsiasty".

    Oczywiście, ale inna jest ocena wypłacalności klienta i wcale nie mówię że
    słabsza.

    > Nawet jeśli nie, to patrz pkt 2.

    Ale pytającemu zależy na zamianie karty, a BIK jest jednym z głównych źródeł
    informacji o przebiegu współpracy z innym wydawcą kart. Inna sprawa, że w
    przypadku DC nie ma kredytu (sensu stricte), więc BIK nie ma tu
    zastosowania.

    > Prestiżowa, jak prestiżowa - no ale żeby dostać, trzeba mieć dochody
    > rzędu 8000-10000/mies i móc wybulić 3 stówy rocznie za kawałek mało
    > akcptowanego plastiku :-)

    To prawda, ale banki mają własne systemy scoringowe i niekoniecznie muszą
    wziąć pod uwagę to, że klient posiada karte charge (nawet najbardziej
    prestiżową). A może została wydana w promocji albo posiadacz znał kogoś w
    DC. Bank widząc taką kartę wie tylko tyle, że w momencie podpisania umowy z
    DC jej posiadacz spełniał warunki niezbędne do jej wydania.
    Nie wie nic na temat jego aktualnej zdolności kredytowej (poza tym co jest w
    BIK i innych rejestrach).
    W związku z powyższym zazwyczaj żąda standardowych dokumentów.
    Jeśli jest inaczej to podaj konkretne przykłady bo teoretyzowanie w temacie
    chyba nic już więcej nie zmieni.

    --
    Dawid