eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKarta kredytowa VisaCarrefour (Lukas Bank) - pułapka na klientów. › Re: Karta kredytowa VisaCarrefour (Lukas Bank) - pułapka na klientów.
  • Data: 2008-05-04 13:07:39
    Temat: Re: Karta kredytowa VisaCarrefour (Lukas Bank) - pułapka na klientów.
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3wsmacltx.fsf@maximus.localdomain...

    > Zelazko ma sie do tego zagadnienia dokladnie nijak. Nigdy nie placiles
    > w zelazku z autoryzacja?

    Może z raz czy dwa. A wierzaj mi waść, że tych transakcji naprawdę miałem
    nie pięć i nie piętnaście. I ma się ono (żelazko) właśnie tak do tego
    zagadnienia, że w rażącej większości przypadków będą to transakcje bez
    autoryzacji telefonicznej. W przeciwieństwie do terminali elektronicznych,
    gdzie w większości przypadków autoryzacja elektroniczna się odbędzie.

    Oczywiście jesli będziemy czepiali się słówek, to można by Ci przyznać
    rację. Jesli trafi się taki zawodnik z żelazkiem, który każdą transakcję na
    10 zł będzie autoryzował telefonicznie, to rzeczywiście, akurat to żelazko
    nie umożliwi nam przekroczenia limitu. Ale jak rozumiem nie o czepianie się
    słowek tutaj chodzi.

    > Jesli bank chce to nie pozwoli przekroczyc limitu na plaskiej karcie -
    > wystarczy tylko odmawiac autoryzacji pod koniec limitu, zachowywac
    > dodatkowy margines walutowy, i robic chargebacki automatycznie przy
    > nieautoryzowanych obciazeniach.

    Niezłe snucie rozważań teoretycznych. W praktyce jednak nie do
    zrealizowania. Od kiedy zaczyna się "pod koniec limitu"? Jak duży ma być
    "dodatkowy margines walutowy"? Automatycznych chargebaków pozwolę sobie w
    ogóle nie skomentować. Daj mi dowolną kartę płaską, z dowolnym limitem i
    startowym saldem zadłużenia, która dopuszcza transakcje bez fizycznej
    obecności karty lub przynajmniej nie ma takiego service code jak to opisał w
    poście MK, a ja przekroczę nią przypisany do niej limit.

    marekz