  • Data: 2009-04-03 19:40:45
    Temat: Re: Kartać czy nie kartać (było: Raiffeisen - konto osobiste)
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:
> [...]
    > odsetkami. A jak człowiek debeta to wręcz odsetki zjada. Posiadana gotówka
    > łatwiej się też zużywa. A do tego dochodzi powolna obsługa. Często przy
    > płatności gotówką są problemy. Trzeba szukać końcówek, przekładać grosiki,
    > przerzucać małe metalowe krążki.... Jakby była tylko papierowa, to jeszcze,
    > ale monety to koszmar. Jak widzę, że kolejka w kasie utyka, to na 90% na
    > gotówkowcu... Bo dłubie po kieszonkach portfela za drobniakami, bo próbują
    > wymyślić matematycznie ile dać i jak, bo kasjerka zakasa kiece i leci

    Chyba żyjemy w innych światach.

    1. Rachunek, na którym trzyma się gotówkę jest przeważnie
    nieoprocentowany lub oprocentowany na tyle marnie, że i tak te pieniądze
    nie "pracują odsetkami".

    2. Powolna obsługa ? Płatność gotówkowa przy drobnych kwotach jest
    ZAWSZE szybsza. Oczywiście jak ktoś kupuje laptopa czy duży TV i ma
    zamiar płacić banknotami 50 PLN to faktycznie szybciej wychodzi płatność
    kartą.

    3. W kasach kolejka utyka przeważnie, bo terminal od karty ma problemy z
    łącznością albo pani kasjerka jeździ paskiem tam gdzie trzeba użyć chipa.

    > No nie kupię, bo nie mam gotówki. Karta jest związana z pływami na moim
    > koncie i pozwala mi na bieżąco zarabiać i wydawać oraz kontrolować wydatki.
    > Gotówka jest po prostu skrajnie niewygodna.

    To chyba jakiś żart :D

    > A to już bez sensu. Skoro płacisz prowizje za KK to warto korzystać, skoro
    > jest to nieoprocentowane, bo zawsze zyskujesz miesiąc na odsetkach na
    > koncie. Aczkolwiek owszem, prowizja zapewne większa, dlatego ja olałem KK.
    > Transakcje przez Sieć wykonuję rzadko i najwyżej kolega za mnie zapłaci :D

    Płacić cokolwiek za KK (za samo posiadanie) to całkowity nonsens.

    --
    Mithos