  • Data: 2004-11-13 18:45:25
    Temat: Re: Karty kredytowe - na czym zarabiaja banki?
    Od: andy_k <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 13 Nov 2004 17:45:23 GMT, AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    >Mieszkam w Stanach i jak wiadomo upadlosc osoby fizycznej jest
    >generalnie codziennoscia. O ile nie jest zbyt trudno oglosci upadlosc
    >(POD WARUNKIEM, ze spelnia sie OPOWIEDNIE WYMAGANIA) o tyle po
    >ogloszeniu upadlosci zycie jest lekko "przechlapane"
    >Fakt ogloszenia upadlosci zglaszany jest do 3ch firm prowadzacych
    >rejestr (standing) kredytowy osob fizycznych. Od tego standingu
    >uzaleznione jest prawie wszystko:
    >- pracodacy bardzo czesto sprawdzaja wierygosdnosc finansowa przyszlego
    >pracownika (zwlaszcza jesli w gre wchodzi odpowiedzialnosc finansowa) w
> [...]

    Nie wiem, czy tak samo jest w Wielkiej Brytanii, ale z tamtych linkow do BBC,
    ktore ktos tu kiedys cytowal, wynikalo przynajmniej tyle, ze brytyjskie banki
    nie sprawdzaja ile ktos ma dlugu na innych kartach kredytowych (a nawet jesli
    sprawdzaja to najwyrazniej nie stanowi to przeszkody w wydaniu kolejnych KK).
    Dopoki ma sie jakakalwiek prace banki bez oporu wydaja dla juz zadluzonej po
    uszy osoby kolejne karty, tak ze w koncu dlug niejednokrotnie moze osiagnac
    nawet i kilkaset tysiecy funtow i jest to dlug osiagniety tylko z uzyciem
    wielu kart kredytowych roznych bankow. Przez takie cos mieszkancy GB sa
    zadluzeni bodajze na prawie 3 mld GBP.