eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKlient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówkąRe: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!news.atman.pl!not-for-mail
    From: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Date: Thu, 1 Apr 2004 15:18:20 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 53
    Message-ID: <c4h4j2$5nj$1@news.atman.pl>
    References: <c4bu11$eqt$1@news.onet.pl> <c4buja$pf5$1@news.onet.pl>
    <c4bv6o$9bm$1@inews.gazeta.pl> <c4ee0d$aru$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c4ee7i$3ea$1@news.onet.pl> <c4fdrj$oo6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c4gme1$f2d$1@news.onet.pl> <c4gutt$k1t$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c4gvma$t9a$1@news.onet.pl> <c4h0do$1e9$1@news.atman.pl>
    <c4h0od$hal$1@news.onet.pl> <c4h1l8$2q0$1@news.atman.pl>
    <c4h2as$agn$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: kleopatra.net.icm.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.atman.pl 1080825251 5875 193.0.71.143 (1 Apr 2004 13:14:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Apr 2004 13:14:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.0
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:292862
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:c4h2as$agn$1@news.onet.pl...
    >
    > Chodzi mi o to, że skoro komus coś sie nie opłaca, to tego nie robi (nie
    > akceptuje kart), a nie łamie zawarte umowy przerzucając koszty na klienta.
    > Są sklepy, które dają cenę 105 i akceptują karty.

    E, dowolnie zmieniasz założenia początkowe. Ja się tak nie bawię. :-)
    Zawsze jest jakaś graniczna cena, przy której opłaca się sprzedawać
    biorąc gotówkę. W moich przykładach była to cena 105 zł. Zawsze jest
    jakaś graniczna cena, przy której opłaca się sprzedawać akceptując
    karty. W moich przykładach była to cena 108 zł. Przy tych założeniach
    nie będzie sklepu, który będzie akceptował karty i sprzedawał po 105 zł.
    Normalnie powinno być tak, że 1 sklep akceptuje karty i sprzedaje
    po 108 zł, drugi sklep nie akceptuje kart i sprzedaje po 105 zł.
    Klient jeśli chce zapłacić kartą, idzie do pierwszego sklepu, jeśli gotówką
    - do drugiego sklepu. Czym z punktu widzenia klienta różni się taka sytuacja
    od sytuacji, gdy w jednym sklepie są różne ceny dla transakcji gotówkowych
    i bezgotówkowych? Ano tym, że w jednym sklepie jest wygodniej, niż w dwóch...

    Proszę, nie używaj określenia "przerzucanie kosztów na klienta".
    To oczywiste, że wszelkie koszty sklep przerzuci na klienta.
    O to w tym biznesie chodzi.

    A co do łamania umów - klient przecież nie jest stroną w tej umowie.

    Moje powyższe rozważania były w zasadzie dość krótkoterminowe.
    W dłuższej perspektywie może się okazać, że nie będzie się opłacało
    mieć POS-a, bo konkurenci bez POS-a będą mieli niższe ceny - sklepy
    będą rezygnowały z POS-ów - zmaleją prowizje za transakcje karciane
    - znowu będzie się opłacało mieć POS-a.

    Pozdrawiam,
    Artur

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1