eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKollaps finansow Panstwa [6] teoria zysku pienieznego - fikcja w ujeciu globalnym. › Re: Kollaps finansow Panstwa [6] teoria zysku pienieznego - fikcja w ujeciu globalnym.
    From: <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kollaps finansow Panstwa [6] teoria zysku pienieznego - fikcja w ujeciu
    globalnym.
    Date: 16 Jul 2002 16:15:38 +0200

    > > Gdy BC nie "drukuje" to zysk jest Zero
    Na jakiej podstawie tak twierdzisz???
    Bo to, że podsumowałeś sobie zyski i straty 4 firm to nie jest zaden dowód.
    Owszem takie coś można zastosować do firm powiązanych ze sobą.
    Wtedy zysk z jednej mozna przetransferowac do drugiej, itp. itd.
    Ale gospodarka to nie to samo.
    Gdyby BC nie drukował to wartośc piniadza by wzrastała. Za tą samą ilość
    pieniędzy mogłbys kupić więcej, bo więcej towarów byłoby na rynku,
    przy tej samej ilości pieniądza.

    > Zauważ, że "drukowanie" to droga do nikąd.
    Dlaczego???
    > Firmy tych pieniążków nie dostają, tylko muszą pobrac kredyt.
    Firmy nie dostają tych pieniedzy, bo nie taki jest cel drukowania piniędzy.

    > Zadłużenie w USA rośnie, przykładowo osoby prywatne w latach 50 XXw miały
    > zadłużenie w wysokości 5% PKB, obecnie jest to już ok 80% PKB.
    > Zbyt długo w nieskończoność kredytów nie będziemy brać.
    To juz inny problem. Zadłuzanie sie ponad miare oczywiście jest błedem.

    > "Drukowanie" skończy się bankructwem.
    Nadmierne drukowanie pieniądza kończy sie wzrostem inflacji a nie bankructwem.
    Pieniądz traci na wartości.

    > Zajrzyj do innych wątków.
    Po co?? Juz w tym jest tyle rewolucyjnych treści, ze nie chce mi się czytac
    pozostałych.
    Nie znasz się na fundamentach ekonomii albo celowo je wywracasz do góry nogami
    i tyle Ja tez się nie znam ale przynajmniej nie wciskam kitu ludziom.

    Janek

    PS
    Poczytaj sobie ksiązki Miltona Friedmana,
    to może trochę Ci się rozjaśni w mózgu.