    From: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Komentarze giełdowe - alternatywne spojrzenie
    Date: Sun, 22 May 2011 20:18:05 +0000 (UTC)

    Wojtek X <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Synchronicznością a nie synchronizmem. Teorię synchroniczności sformułowali
    > wspólnie Carl Gustaw Jung i Wolfgang Pauli. Nazywając to "debilizmem"
    musisz
    > być bardzo pewny siebie.

    Udajesz, że nie rozumiesz, o czym napisałem. Gdy różne zjawiska
    mają wspólną przyczynę, to będą skorelowane ... i nie jest to
    żadna synchroniczność. C.G.Jung pasjonował się astrologią i
    różne głupoty przychodziły mu do głowy. Dziś astrologowie
    próbują "podbudować się naukowo" powołując się na zjawisko
    splątania kwantowego. Do tego nie będę się odnosił, bo za mało wiem.
    Nie jestem pewny siebie, tylko po prostu żadne nazwiska nie robią
    na mnie wrażenia.

    > Oznaczanie czasu cyklami planetarnymi jest bzdurą? Jak wspomniałem, rok
    > kalendarzowy to jeden cykl solarny, a więc już masz jeden cykl planetarny.
    > Dziesięć lat solarnych to dekada. Astronomiczny cykl Saros to 18 lat i 11
    dni.
    > Równie dobrze ktoś może przyjąć 12-letni okres jowiszowy. Spróbuj
    > zaakceptować, że jest wiele różnych miar oznaczania czasu.

    Powiem brutalnie : do oznaczania czasu lepiej niż cykle planetarne
    nadają się zegarek i kalendarz. Zwracam Ci także uwagę, że kalendarz
    oparty jest na cyklach astronomicznych, a nie astrologicznych.

    > Teza: indeks S&P500 rośnie w okresie od -8 dni przed koniunkcją Wenus i
    Urana,
> [...]
    >
    > "If you invest $1000 , your profit will be $2709,81 or 270,98% for 136
    action
    > 1,99%/action
    > Avg Win%X Avg Chg%= 1,36% Avg Lose%X Avg Chg%=-0,63%"
    >
    > Gdyby grać na kontraktach E-mini, zyskowność byłaby jeszcze większa ze
    względu
    > na wykorzystanie depozytu. Największa strata wyniosła -6,9% w dniu
    17.05.1951
    > roku, dlatego stop-lossy wydają się wskazane mimo znajomości przyszłych
    > aspektów planet.
    >
    > W ostatnich 60 latach trafność jest jeszcze wyższa (77%) ale spada

    A czy wiesz co to jest obciążenie statystyczne? Na rynku
    w tym czasie panowała statystyczna hossa. W jaki sposób
    więc pozbyłeś się błędu systematycznego wynikającego
    z tego faktu? Jeśli testu niezależności Chi-kwadrat użyłeś
    tutaj wprost, to popełniłeś bardzo duży błąd. Sam spróbuję
    to poprawnie zwreyfikować, ale pewnie zajmie mi to kilka dni.
    W ogóle, to zastanawiam się, czy zamiast Chi-kwadrat w tym
    przypadku nie byłby lepszy jakiś parametryczny test istotności.
    Można przecież w długim okresie podzielić rok na 24 okresy
    15-dniowe i po wyeliminowaniu błędu systematycznego obliczyć
    średnią i wariancję stóp zwrotu. To samo trzeba by było zrobić
    dla koniunkcji Uran/Wenus ... i przeprowadzić test dla
    dwóch średnich. Choć jest tu problem wzajemnego powiązania
    danych i dużej ilości obliczeń. Może dobry byłby zwykły test
    dla wskaźnika struktury z hipotezą roboczą "zwrot = 0%" ?!
    Zastanowię się.

    > Puetz zauważył, że wahania nastrojów inwestorów, prowadzące do krachów
    > giełdowych, występują w okresie od sześciu dni przed do trzech dni po
    pełni,
    > która tworzy się w ciągu sześciu tygodni przed lub po zaćmieniu Słońca.
    Swoje
    > prawo sformułował w 1995 roku, ale zadziałało ono np. 22.01.2008.

    Sprawdzę to.

    pozdr.
    sys29