  • Data: 2004-06-21 06:28:19
    Temat: Re: Komornik i BTE a wyjazd ?
    Od: "hania" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem ile to trwa zanim BTE dotrze do komornika, a potem komornik do mnie
    > (w 200 tysięcznym mieście

    komornik może najpierw wpaść na wywiadzik do ciebie
    potem wysyła zapytania majątkowe do urzędów - bardzo długo obecnie czeka się
    na odpowedzi z urzędów - z CBA (adresy zameldowania) i o pojazdy (CEPIK -
    centr. ewidencja pojazdów - wiele miesięcy czeka sie na odp). Bank możliwe że
    zrobił już rozpoznanie i wskazał komornikowi elementy majątku ale zazwyczaj to
    komornik wykonuje rozpoznanie majątkowe (które trwa dłuuuuugo)

    > Jednak słyszałem, że komornik może wejść na siłę do mieszkania, nawet jak
    > mnie nie będzie - ale nie wiem czy wcześniej będzie mnie o tym zawiadamiał.
    > jeśli mnie nie będzie? Z tego co się orientuję, to sądówkę (czyli od
    > komornika też) trzeba odebrać do 7 dni na poczcie - może mi sąsiad odbierać
    > pocztę

    Sądówki sąsiad nie odbierze Ci na poczcie, gdyz kiedy listonosz zjawi sie z
    sądówką - może ja odebrać domownik (dorosły) dozorca domu -jeśli zobowiąze się
    Tobie przekazać - ale gdy uda sie z awizo na poczte - to mu nie wydadzą
    sądówki gdyż na poczcie może odebrać tylko bezp. adresat (nawet małżonek nie
    odbierze)

    Sąsiad może by i odebrał ale gdyby był w domu jak listonosz przyjdzie - i nie
    radzę tego czynić, bo wtety uznaje się za doreczone - jeśli nie wiesz kiedy
    przyjedziesz lepiej aby sąsiad nie odbierał Twojej koresp. bo może w tym
    czasie minąć (w krótkim czasie od odbioru termin odwoławczy) i go Ci nie
    przywrócą - a tak pismo leży dwa tygodnie na poczcie i czeka na odbiór - w tym
    czasie sąd czeka na zwrotkę i do tego czasu się nie uprawomocni, bo nie można
    liczyć terminu środka odwoławczego, gdyż nie dostarczono adresatowi

    Dokładnie nie wiem jak jest w przypadku bte, bo nie miałam do czynienia z tą
    procedurą

    jak Ci sąsiad odbierze to możesz nie zdążyć sie odwołać, jeśli nie wrócisz lub
    nie zdążysz złożyć średka odwoławczego, lepiej nie upoważniać sąsiada do
    odbioru (moim zdaniem) - i może to zaproponować

    > i nie wiem co zrobić.
    > Ktoś wie ile taka procedura trwa i jak wygląda? Czy pierwsze jakieś
    > zawiadomienie przychodzi czy jak - czy od razu komornik dzwoni do drzwi?
    Albo
    > jak sąsiad powie, że odebrał zawiadomienie, ale ja jestem nieobecny i nie
    > zgłoszę się w ciągu dajmy na to 7 dni - a w ciągu 14; co wtedy?

    wtedy uważa się za doręczone i kapa